avatar Gijs GilisGijs Gilis    23 nov 2021, 12:01    0   

Fans van circuitdagen en races in de supersportcategorie zullen blij zijn te horen dat de Yamaha R6 ook in het modeljaar 2022 zal worden aangeboden als een model dat alleen voor circuitdagen is bedoeld. Yamaha brengt volgend jaar twee varianten op de markt. De R6 RACE is in feite de straatmotor zonder de benodigde uitrusting om straatlegaal te zijn. Dat wil zeggen: geen koplamp, spiegels, nummerplaathouder, richtingaanwijzers, enz. De R6 GYTR is een nog veel meer race geprepareerde motor.

Enkel in het zwart

De 2022 Yamaha R6 is enkel verkrijgbaar in het zwart met goudkleurige vorken. Alle onderdelen zijn hetzelfde als bij de oude straatmotor, dus KYB-vering, radiaal gemonteerde remklauwen met vier zuigers vooraan, 320mm-schijven en Yamaha’s standaard elektronicapakket. Leveringen beginnen vanaf februari 2022. Prijzen zijn nog niet bekend.

R6 GYTR

Wil je het allemaal nog een tandje professioneler, dan biedt Yamaha ook een R6 GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) aan. Die is uitgerust met raceonderdelen ontwikkeld door Yamaha’s interne tuningspecialisten, zoals een ECU met racespecificaties, kabelboom en een AIS-stekkerset die zorgen voor meer vermogen. Een titanium Akrapovič-pijp doet ook zijn duit in het zakje en vermindert het gewicht.

Spuiten maar

De GYTR-uitrusting bestaat verder uit racetandwielen, verstelbare voetsteunen met een omgekeerde schakelkit en roestvrijstalen remleidingen. De R6 GYTR is exclusief verkrijgbaar via Yamaha GYTR PRO SHOP-dealers. De kuip is afgewerkt met een witte primer zodat je los kunt gaan met een prachtig design. Ook daarbij kan je Yamaha-dealer helpen, net zoals bij het tunen van je R6 naar jouw voorkeur.

Geef een antwoord