Back to the 80’s met de Suzuki GSX-R1100 Slabside
We zijn gek van moderne interpretaties van klassieke motoren. Je vindt ze in alle vormen en jaartallen, met ditmaal een 1988 Suzuki GSX-R1100. Hij werd gebouwd volgens de klassieke looks en styling, maar met alle moderne prestatie-upgrades. Het resultaat van het Londense Haxch Moto is een motor met de stijl en charme van de jaren 80, maar met betere rijeigenschappen, minder gewicht en meer remkracht vergeleken met het standaardmodel.
Machine voor de openbare weg
Deze eenmalige bouw is vernoemd naar de Zwitserse klant Ossi, die al tientallen jaren een Slabside wilde. De motor moest klassiek blijven, maar toch goed presteren op de openbare weg. Haxch Moto heeft dit gerealiseerd met een heleboel upgrades, Dymag-wielen, Maxton-vering, een verstevigd frame en achterbrug, Flatslide-carburateurs, een volledig Yoshi-systeem, Brembo M4 radiale remklauwen en daarnaast een aantal discrete richtingaanwijzers en standaard verlichting om hem wettelijk verkeerswaardig te maken.
Kop van GSX-R750
Hoewel de voorkant afkomstig is van een nieuwere GSX-R750 SRAD, is de staart in eigen huis ontworpen en gemaakt van aluminium. Het is een eenmalig maatwerk met behulp van traditionele metaalvormtechnieken en herbergt een verborgen achterzadel voor de occasionele rit met een duopassagier. Een sleutelloos M-Unit elektrisch systeem en een Koso-klok maken het geheel helemaal af. Wil je de motor eens in het echt zien en horen, dan zul je hem moeten zoeken op Zwitserse bergwegen.