‘Bastard’ wint First 6 Sport Chief RT custom wedstrijd
Indian Motorcycle heeft ‘Bastard’ van MotoStrada Porto uitgeroepen tot winnaar van de ‘First 6’ Indian Sport Chief RT dealer build off competitie. Na een openbare stemming werd MotoStrada Porto tot winnaar gekroond tijdens de Salon Du 2 Roues show in Lyon, Frankrijk.
Zes weken bouwtijd
De ‘First 6’ Sport Chief RT-dealergebouwde customs werden onthuld op de Moto Bike Expo in Italië, waar diezelfde dag de aankondiging van de nieuwe Sport Chief RT plaatsvond. Elke dealer had slechts zes weken na ontvangst van hun Sport Chief RT tijd om een voltooide Club Style-build te leveren voor presentatie op de Indian Motorcycle-stand tijdens de Verona Show.
Old-school rebellie
MotoStrada Porto, sinds 2015 een exclusieve Indian Motorcycle-dealer in Portugal, bouwde ‘Bastard’, die tot de verbeelding sprak van fans met zijn rauwe, agressieve houding, gedurfde esthetiek en mix van moderne prestaties met old-school rebellie. Het doel van MotoStrada was om de rebelse geest van de Sport Chief RT te maximaliseren, de moderne clubstijl te weerspiegelen zonder de motor te veel te veranderen, terwijl ook werd geprobeerd zoveel mogelijk originele onderdelen en accessoires te gebruiken.
Öhlins en Brembo
Om de prestaties te verbeteren, selecteerde MotoStrada Öhlins-voorvorken die zijn afgestemd op Öhlins-achterschokdempers met een extern reservoir, waarbij het spatbord werd aangepast om op de nieuwe voorkant te passen. Met standaard gemonteerde Brembo-remklauwen op de voorzijde van de Sport Chief RT, koos MotoStrada voor een bijpassende Brembo-hoofdremcilinder die is ontworpen voor de Indian FTR.
Extra’s
Andere onderdelen zijn onder meer een luchtfilter van Performance Machine, een uitlaatsysteem van Dr. Jekill en Mr. Hyde en spaakwielen van Kineo uit Italië – allemaal aangevuld met originele Indian Motorcycle-accessoires, waaronder risers, FTR-rem- en koppelingshendels, een hoger voorruitje en de nieuwe PowerBand Audio Bluetooth-luidspreker voor de Indian Chief-serie.
Complex verfproces
Geïnspireerd door de King of Baggers- en Superhooligan-racers, is de lak een carbon/grijs-mix met een geruite vervaging en gouden lijnen die een link leggen naar klassieke Indian Motorcycle-modellen. Het verfproces was zeer complex, met het risico dat men bij elke stap opnieuw moest beginnen. Aangebracht in drie fasen – eerst de carbon hydroverf, dan de grijze laag en tenslotte de gouden krijtstreep – was MotoStrada niet zeker van het eindresultaat, omdat elke nieuwe fase het risico liep de vorige stap te verpesten. Het zadel is ook aangepast met een carbonlook en afgestemd op de hoofdkleurstelling.