Bridgestone Racing Battlax V03: nu ook met Sprint-spec

Bridgestone trekt in 2026 opnieuw alle registers open met de introductie van de RACING BATTLAX V03, een gloednieuwe slickband voor circuitgebruik. Deze premium raceband is ontworpen voor zowel professionele als amateurcoureurs die op zoek zijn naar maximale grip, stabiliteit en rondetijden, met technologie rechtstreeks uit de top van de motorsport.

Geboren uit kampioenschapservaring

De V03 is het resultaat van jarenlange ontwikkeling in de meest prestigieuze raceklassen, waaronder het FIM Endurance World Championship, waar Bridgestone-teams de afgelopen vijf jaar onverslaanbaar bleken. Die opgedane ervaring vertaalt zich nu naar een product dat ook beschikbaar wordt voor rijders buiten het fabrieksteam. Zowel de voor- als achterband kregen een compleet nieuw ontwerp: een verbeterde vorm en een herwerkt karkas zorgen voor een groter contactoppervlak met het asfalt. Dat betekent meer vertrouwen in de bochten, meer tractie bij het uitaccelereren en een stabieler gevoel bij hoge snelheden.

Sneller dan ooit: 1,3% winst per ronde

De nieuw ontwikkelde compounds in de RACING BATTLAX V03 zijn gebaseerd op dezelfde technologie die haar waarde al bewees op het hoogste niveau van de motorsport. Dankzij deze innovaties is de V03 gemiddeld 1,3% sneller per ronde dan zijn voorganger, de RACING BATTLAX V02, bij gebruik van de SOFT-compound. Toch blijft de typische Bridgestone-handtekening behouden: constante grip en voorspelbaar gedrag over meerdere ronden. Dat maakt de band niet alleen snel, maar ook betrouwbaar.

Nieuwe SPRINT-spec voor maximale piekgrip

Nieuw in het gamma is de RACING BATTLAX V03 SPRINT, een achterband met een speciale ‘SPRINT’-specificatie. Deze variant is ontwikkeld voor korte races en kwalificaties, waar elke tiende van een seconde telt. Met een nog zachtere rubbersamenstelling en focus op maximale piekgrip, is de SPRINT-versie maar liefst 1,9% sneller per ronde dan de V02 SOFT. Ideaal dus voor coureurs die absolute performance eisen bij korte runs op het scherpst van de snede.

Circuittechnologie voor de toekomst

Bridgestone beschouwt de racerij als een ‘mobiel laboratorium’, waar technologieën worden verfijnd die later hun weg vinden naar straatbanden. De nieuwe RACING BATTLAX V03 is daar het ultieme voorbeeld van: een hightech slick waarin de meest geavanceerde compound- en productietechnieken samenkomen. De V03 verschijnt in 2026 en komt in volgende maten:

Voorband
Maat: 120/70 R17
Compound: Soft, Soft-Medium

Achterband
Maat: 190/60 R17
Compound: twee compounds nog te bevestigen

Achterband
Maat: 200/60 R17
Compound: Soft, Medium, SPRINT

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.