‘Bunker Imprint’ uit Turkije wint 2024 Honda Customs competitie
De ‘Bunker Imprint’ CL250 van het Turkse Bunker Custom Cycles (@bunkercustomcycles) is uitgeroepen tot winnaar van de 2024 Honda Customs. De competitie zette dit jaar de Honda CL500 en 250, die enkel in Turkije leverbaar is, in de schijnwerpers waarmee de customizers mee aan de slag gingen.
P1 Bunker Imprint – Turkije
Met 9.383 stemmen – 37% van de in totaal 25.558 uitgebrachte stemmen – op hondacustoms.com heeft Bunker Imprint de hedendaagse retro café racer-stijl gebruikt en een draai van 180 graden gemaakt ten opzichte van de scrambler-roots van de CL. Het Bunker-team gebruikte een standaard CL250 en voegde een op maat gemaakte met glasvezel versterkte Nylon FDM 3D-geprinte halve kuip, nieuwe zijpanelen, een zelfgemaakte belly pan met ingesloten uitlaat, een nieuwe kont en een herzien zadel toe.
Bunker Customs is de vijfde customizer die de titel pakt in Biarritz, en daarmee sluiten ze aan bij:
2023: Art on Wheels uit Portugal, die de ‘Furiosa’ Dax maakte in samenwerking met Tamara Alves (@tamara_aalves) en motorbouwers van de Art of Wheels Garage (@artonwheelsgarage)
2022: Motocicli Audaci uit Italië – makers van de Maanboard CMX500 Rebel
2021: Dealer Mototrofa uit Portugal – met de Fenix CB650R
2020: Brivemo Motos uit Zwitserland die de ‘Africa Four’-versie van de CB1000R maakte
P2 Ocean’s Track – Frankrijk
Tijdens het stemmen was de Franse ‘Ocean’s Track’ hard op jacht naar de overwinning. Gemaakt door Oceane Motos (@Oceane_motos_officiel), introduceert de motor een Amerikaanse flat track stijl, gemixt met een vleugje stuntmotor om een visueel spektakel te creëren. De belangrijkste veranderingen ten opzichte van de standaard CL500 zijn het rode frame en de achterbrug, de goudkleurige wielen, het superbrede stuur compleet met spiegels aan het stuuruiteinde, de dubbele LED-projectorkoplampen uitgelijnd in het voorste nummerbord en het solozadel.
P3 CL Surfer – Duitsland
De vervollediging van het podium dit jaar was de CL Surfer van Duitsland. Die liet zich inspireren door de prachtige stranden en de relaxte surfsfeer van Biarritz, de thuisbasis van het Wheels and Waves-festival. De CL Surfer is gemaakt door het team van Honda Centre dealers in Frankfurt (@hondamotorrad_de) en past helemaal in de sfeer met zijn metallic zilverkleurige brandstoftank en voor- en achterspatborden (met de kenmerkende blauwe streep), plus een clip-on stuur, nieuwe uitlaat en kenmerkende bruin leren zadel.
P4 Alpina 500 – Zwitserland
De top vijf werd vervolmaakt door de verbluffende Alpina 500, gebouwd door Meister Engineering (@meisterengineering) en de Enduro 500 van het Spaanse Stil Moto. De Alpina 500, die 50 jaar Honda Zwitserland viert, is gebaseerd op Honda’s rijke erfgoed en refereert aan details zoals de CB-stijl brandstoftank, het gestripte subframe en het minimalistische zadel.
P5 Enduro 500 – Spanje
De Enduro 500 belichaamt de scrambler-stijl van de CL en is ontworpen om harten te raken door herinneringen op te roepen aan een prachtig, gouden tijdperk van de motorgeschiedenis. De Enduro 500 is het geesteskind van dealer Stil Moto (@stilmotohonda) in San Sebastian en is voorzien van een opvallende tanklak, een hoog gemonteerd voorspatbord, een gazen koplampkap, op maat gemaakte nummerborden, een verscheidenheid aan handgemaakte onderdelen en een Arrow-uitlaatdemper.
Bekijk ze allemaal
Dit jaar bezochten 25.558 mensen tijdens de zomer de www.hondacustoms.com website om hun stem uit te brengen. Voor degenen die alle 16 aangepaste motorfietsen van dichtbij willen bekijken, is de Honda Customs-pagina nog steeds beschikbaar.