Da’s ook een naam: Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel
Moto Guzzi heeft een bijzondere uitbreiding van de V100-reeks aangekondigd: de V100 Mandello Wind Tunnel. Deze speciale editie viert de 70e verjaardag van een baanbrekend ingenieurswerk: de windtunnel die in de jaren 50 de motorfietsindustrie op zijn kop zette en Moto Guzzi tot pionier op het gebied van aerodynamica maakte.
Toonbeeld van innovatie
De windtunnel, ontworpen door Carlo en Giuseppe Guzzi en geopend op 12 april 1954, markeert een mijlpaal in de Italiaanse en mondiale motorhistorie en blijft een icoon van de fabriek in Mandello del Lario. De Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel staat niet alleen symbool voor deze technologische erfenis, maar is ook een toonbeeld van innovatie. Hij heeft bijvoorbeeld adaptieve aerodynamica.
Gespoten in Moto Guzzi-kleuren
De speciale editie van de V100 Mandello is herkenbaar aan de iconische Moto Guzzi-kleuren: een rode carrosserie met een zwarte achterzijde en voorvork, afgewerkt met zwarte graphics en gouden details. Hij beschikt over Öhlins Smart EC 2.0 semi-actieve ophanging, bochten-ABS, een bi-directionele quickshifter, het Moto Guzzi MIA-multimedia platform, een TPMS-bandenspanningsmeter en verwarmde handvatten.
Nog meer V100-nieuws
De 1.042cc-tweecilinder voldoet nu aan de Euro 5+-regels. Alle V100-versies profiteren van de verbeteringen aan de transmissie die al op de Stelvio zijn geïntroduceerd en die zorgen voor soepeler en zachter schakelen. Een ander nieuw detail dat al aanwezig is op de Stelvio, is de centrale radiateurbeschermer. De Moto Guzzi V100 Mandello S beschikt nu verder ook over het PFF Rider Assistance Solution-systeem. De Moto Guzzi V100 Mandello is verkrijgbaar in twee nieuwe matte metallic kleuren, Blu Oceano en Grigio Titanio, aangevuld met matzwart gelakte wielen en zwarte cilinderkoppen. De V100 Mandello S heeft een tweekleurige lak in twee kleurvarianten: Verde Ghiaccio en Rosso Lava. De velgen, de cilinderkoppen en de vorken zijn afgewerkt in goud.