De Honda GB350S komt naar Europa

Honda lanceert de GB350S in Europa, nadat deze reeds in Japan en India beschikbaar was. De motorfiets is weinig veranderd ten opzichte van het model dat al verkrijgbaar is in Japan, India en andere geselecteerde Aziatische markten.

25YM Honda GB350S

Koppelrijke eenpitter

De GB350S wordt aangedreven door een luchtgekoelde 348 cc SOHC eencilinder. Honda Selectable Torque Control houdt mede  de 20 pk in toom. Het maximale koppel bedraagt 21 lbft en komt laag in het toerenbereik bij slechts 3.000 t/min. Piekkoppel ligt op 29 Nm en dat reeds bij 3.000 toeren. De eenpitter heeft dan ook een lange slag (70 mm x 90,5 mm), waarbij Honda op zoek is gegaan naar extra ‘karakter’ door een krukas met een hoge massa te gebruiken, waardoor de motor een aangename “puls” krijgt met beperkte trillingen dankzij twee balansassen. Het geluid draagt ook bij tot het karakter. De inlaatpoorten, inlaatpijp en uitlaat, die is voorzien van een expansiekamer, zijn allemaal aangepast om het geluid te verbeteren.

25YM Honda GB350S

Brede overbrenging

De  vijfversnellingsbak, die gebruik maakt van brede overbrengingsverhoudingen tussen de eerste en vierde versnelling, waarbij de vijfde versnelling is ingesteld voor een brede acceleratie vanaf 30 km/u tot kruissnelheid. De transmissie is ook uitgerust met een hulpkoppeling, waardoor de koppelingshendel licht blijft en het terugschakelen soepel verloopt.

25YM Honda GB350S

Het rijwielgedeelte van de nieuwe GB350S bestaat uit een stalen semi-dubbel wiegframe, met een achterbrug met kokerprofiel. De voorwielophanging bestaat uit een 41 mm telescopische voorvork (106 mm veerweg) en qua voorspannning instelbare, dubbele schokdempers achter. Een enkele 310mm schijf en tweezuigerremklauw en een 240mm schijf en remklauw met één zuiger aan de achterzijde worden ondersteund door ABS evenwel zonder IMU-regeling of bochtenfuncties dus.

25YM Honda GB350S

Er is niks retro aan de volledige LED-verlichting voor en achter. De  analoge snelheidsmeter is dat dan weer wel. Extra info bestaat uit een digitale versnellingsindicator, het gemiddelde en momentane brandstofverbruik, de resterennde actieradius en een ECO-indicator weer te geven. Het laatste technologische snufje is Honda’s Emergency Stop Signal (ESS)-functie die de alarmlichten laat knipperen wanneer er hard geremd wordt.

25YM Honda GB350S

Sterk geprijsd

De prijzen voor de lage landen zijn nog niet bekend, maar over de plas komt de verkoopsprijs op zowat gelijke hoogte met de Royal Enfield Hunter 350, maar een stuk onder de prijs van de Triumph Speed 400 te liggen.

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.