Ducati tovert met Scramblers: check deze twee customversies!
Amper een week na de voorstelling van de Monster Senna Special Edition, heeft Ducati op de London Bike Shed MotoShow twee fenomenale customversies van z’n Scrambler onthuld. Eentje met ruwe scramblerlooks – de Ducati Scrambler RR24l, en eentje met overduidelijke caféracerroots – de Ducati Scrambler CR24l. Wat vinden jullie van het nieuwe duo?
CR24l
Aftrappen doen we met het ravissante kuipwerk van CR-caféracer. Ducati heeft deze knappe versie voorzien van een 17-duims voorwiel met sportief baanrubber, clip-ons en bar-end spiegeltjes. Het kuipwerk zelf zit op de tank gemonteerd, zoals het merk uit Borgo Panigale dat decennia geleden ook al deed op z’n iconische 750SS en Pantah. Een duozitcover maakt het plaatje helemaal af, terwijl de kleuren moeten verwijzen naar de Britse rockscene van de jaren 60. Wat het verhaal erachter ook is: wat ’n pareltje! Onderhuids blijft deze versie – net zoals z’n hieronder genoemde broertje – overigens ongewijzigde ten opzichte van de 2022 Scrambler Next Gen. Een trellis buizenframe dus, aangevuld met KYB-vering en een 803cc L-twin met 73 pk en dik 65 Nm onder de kappen.
RR24l
Met de RR24l gooien de Italianen het over een heel andere boeg. Geen rock ’n roll, wel een vleugje ‘apocalyptische film’. Aldus Ducati zelf. En dus krijgt de RR een vrij minimalistische basis, waarbij de tankcovers achterwege zijn gelaten en er een frame gemonteerd zit voor een tanktas. Links is een zijtas voorzien, rechts springt de Termignoni einddemper in het oog. Deze ruwe kerel krijgt een 18/17-inch wielencombinatie aangemeten, met daarrond Pirelli Scorpion Rally’s gesjord. Heel anders qua insteek dan de CR, maar al evenzeer een knappe verschijning!