Hoe zit het nu met MV Agusta na de scheiding van KTM?

MV Agusta zit volop in de overgang naar een onafhankelijk bestaan. De scheiding van KTM verloopt volgens plan: alle IT-systemen blijven voorlopig operationeel en de dienstverlening richting klanten en dealers blijft gewaarborgd. De volledige overdracht van de aandelen van PIERER Mobility AG aan Art of Mobility is bijna rond – een belangrijke stap om MV Agusta opnieuw als zelfstandig premiummerk te positioneren.

Internationale expansie op volle toeren

Het Italiaanse merk kijkt vooruit en kondigt een stevige internationale uitbreiding aan. Er komen regionale hoofdkantoren in Europa, Amerika, Azië en Oceanië, ondersteund door een wereldwijd netwerk van importeurs. Het bestaande dealernetwerk blijft gewoon operationeel, met extra focus op groei in strategische markten.
Op het vlak van onderdelen blijft MV Agusta voorlopig samenwerken met het logistieke netwerk van KTM. Tegelijk wordt achter de schermen gewerkt aan een nieuwe deal met een wereldwijde logistieke partner. Doel: onderdelen wereldwijd binnen zeven dagen leveren. De overstap naar dit volledig onafhankelijke distributiesysteem is gepland voor eind 2025.

Productie in Schiranna en nieuw model

Intern is er ook flink wat in beweging. De ontwerpafdeling Centro Stile verhuist naar de fabriek in Schiranna, waar inmiddels een nieuw lean productiemodel is ingevoerd. Dankzij meer interne productie is het merk efficiënter en kostenbewuster gaan werken. De integratie van ontwerp en productie op één locatie moet innovatie versnellen en het ‘Made in Varese’-gevoel versterken.
Maar het spannendste nieuws is het nieuwe model dat MV Agusta vlak voor EICMA 2025 wil onthullen. Slechts 1% van de onderdelen is hergebruikt, wat wijst op een volledig nieuw ontwerp. Tegelijk werkt het merk aan een gloednieuw motorplatform dat “hyperprestaties” moet herdefiniëren. Het eerste prototype daarvan wordt ook op EICMA verwacht.

F3 RR Ottantesimo
Prijsbeleid en garantie op de schop

Om het exclusieve karakter van het merk te behouden, maar tegelijk beter aan te sluiten bij de markt, past MV Agusta zijn prijsstrategie aan. Nieuwe betalingsopties zoals ballonfinanciering worden in heel Europa uitgerold. In Italië zijn die al beschikbaar.
Tot slot is er goed nieuws voor nieuwe kopers: MV Agusta introduceert een fabrieksgarantie van vijf jaar op de Ottantesimo-modellen, de F3 Competizione en het volledige LXP- en Enduro Veloce-assortiment – ook met terugwerkende kracht.

Lucky Explorer 5.5

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.