Honda CRF300 en CRF300 Rally krijgen 2025-update
Naast de nodige EUR5+-norm halen, heeft Honda vooral het rijwielgedeelte aangepakt op de CRF300’s.
Het stalen frame is onveranderd en de 43mm Showa UPSD-voorvork heeft nog steeds een veerweg van 260mm, maar Honda heeft de kritiek aangepakt dat de CRF’s te zacht stond afgeveerd. De veervoorspanning en de demping bieden nu volgens Honda een verbeterde controle over een breed scala aan terreinen en snelheden. Zo ook voor de Pro-Link achtervering die een een breder scala aan rijders moet bekoren.
Geïntergreerde remcilinder
Net als bij Honda’s CRF-competitiemachines is de hoofdremcilinder achter nu een lichtgewicht, geïntegreerd ontwerp. De schijven hebben een wave-ontwerp met zelfreinigende eigenschappen in ongunstige omstandigheden en tweekanaals ABS is standaard.
Thermisch management
De CRF300 Rally krijgt een aluminium onderste kroonplaat, wat gewicht bespaart. Ook thermisch management systeem maakt dat er minder hete lucht door de radiateur wordt geblazen, terwijl het CRF300-blok uiteraard ook voldoet aan Euro5+.
LCD
De CRF volgt niet de meeste 2025-modellen naar een TFT-dashboard. Maar het LCD-scherm weegt slechts 70 gram en bezit naast een snelheidsmeter ook een versnellingsindicator, brandstofverbruik, gemiddelde snelheid, stopwatch en toerenteller. De koplamp is nog steeds de een compacte, asymmetrische dubbele LED-unit op de Rally, maar voor 2025 zijn de richtingaanwijzers nu flexibel gemonteerde LED-units.