Honda presenteert vernieuwde CB125F voor MY26
Honda’s CB125F wordt voor modeljaar 2026 geüpdatet met een Euro5+-conform blok en Idling Stop-technologie. Het model krijgt bovendien een scherpere styling, ledverlichting, een kleurendashboard met connectiviteit en een handige USB-C-aansluiting.
Primeur
Voor 2026 verstevigt de CB125F zijn positie met een scherper design, een vernieuwde visuele signatuur, een modern 4,2″ TFT-kleurendisplay met Honda RoadSync-connectiviteit en een handig geplaatste USB-C-laadpoort. Nieuw is ook het Idling Stop-systeem dat de motor automatisch uitschakelt bij stilstand – een primeur voor een Honda met conventionele versnellingsbak.
730 km op één tank
De CB125F is uitgerust met een luchtgekoelde 4-takt eSP-motorblok van 124 cc met enkel bovenliggende nokkenas (SOHC) en twee kleppen, conform de Euro5+-norm. Met een boring x slag van 50 x 63,1 mm en een compressieverhouding van 10:1 levert deze motor een vermogen van 8 kW (10,9 pk) bij 7.500 tpm en een koppel van 10,9 Nm bij 6.000 tpm. Met een verbruik van slechts 1,49 l/100 km kan de CB125F tot 730 km afleggen op een volle tank van 11 liter.
Standaard middenbok
De rijpositie is rechtop en ontspannen, met een breed stuur en optimaal geplaatste voetsteunen voor maximale controle. Het zadel op 790 mm hoogte biedt comfort voor twee volwassen personen. Zowel de aluminium passagiershandgreep als de middenbok zijn standaard inbegrepen.
Op prijzen en info over beschikbaarheid is het voorlopig nog even wachten geblazen.