2021 Honda Forza 750: Scooterkoning
Honda’s Forza familie is één van de meest bekende in de scooterwereld. Met de Forza 750 brengt Honda nu een zware motorscooter. Meteen het topmodel in de familie.

Persbericht – Met de Forza 750 ontwierp Honda een gloednieuwe grote scooter. Als topmodel binnen de Forza-familie is deze nieuweling de koning van de stad dankzij een spannende rijervaring en comfortabele luxe in een hightech ontwerp.
Het koppelrijke 745 cc tweecilinder motorblok genereert een moeiteloze acceleratie. Het blok is uitgerust met Throttle By Wire, drie standaard rijmodi en drietraps instelbaar Honda Selectable Torque Control. Een stalen buizenframe, aluminium swingarm, Pro-Link achtervering 17 inch voorwiel en 15 inch achterwiel garanderen stabiliteit onderweg, en de dubbele radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen zorgen voor de sterkste remkracht.
Onder het zadel kan je een integraalhelm verbergen en je vindt er ook een USB-oplaadpoort. Alle verlichting is LED en het TFT-display van 5 inch kan via het nieuwe Honda Smartphone Voice Control system verbonden worden met je smartphone. Ook een 35 kW-versie voor A2-rijders zal beschikbaar zijn.

Doordacht
Het slanke en toch welvende koetswerk van de Forza 750 staat garant voor voldoende windbescherming, ook tegen hoge snelheid, heel wat beenruimte voor de rijder en een lage zadelhoogte zonder overtollige massa. De ruimte onder het zadel is groot genoeg om integraalhelm in op te Bergen en is uitgerust met USB-oplaadpoort.
Daarnaast is er ook een handig handschoenenkastje. Een TFT-instrumentenpaneel is uitgerust met het Honda Smartphone Voice Control system waarmee de bestuurder zijn smartphone kan koppelen. Ontsteking, stuurvergrendeling en zadelvergrendeling gebeurt via de Smart Key.

Elektronica
Het motorkarakter van de koppelrijke, zuinige 745 cc tweecilinder met Throttle By Wire (TBW) kan via drie rijmodi aangepast worden: RAIN, STANDARD en SPORT. Daarnaast is er de aanpasbare USER-modus. Het Honda Selectable Torque Control (HSTC) staat je toe om de achterwieltractie nauwkeurig in drie niveaus aan te passen, en de standaard Dual Clutch Transmission (DCT) schakelt automatisch naargelang de geselecteerde rijmodus.
Een stalen buizenframe, aluminium swingarm, 41 mm USD voorvork, radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen, Pro-Link achtervering, 15 inch voor- en 17 inch achterwiel in combinatie met het goed uitgeruste chassis leveren de stuurbaarheid zoals je van sportmotoren gewend bent, maar dan in scooterformaat.
De nieuwe 2021 Forza 750 is leverbaar in volgende kleurstellingen: Jeans Blue Metallic, Candy Chromosphere Red, Matt Beta Silver Metallic, Graphite Black.

Belangrijkste kenmerken
Stijlvolle en ruime GT-styling zorgt voor bescherming tegen de elementen voor rijder en passagier
De opslagruimte van 22 L bevat een USB-oplaadpunt en het handschoenenkastje vooraan is eenvoudig te bereiken
Smartphone-connectiviteit via het Honda Smartphone Voice Control system en 5 inch TFT-display
Volledige LED-verlichting, de richtingaanwijzers en spiegels zijn verwerkt in het koetswerk
Ontsteking, stuur- en zadelvergrendeling via Smart Key Piekvermogen van 43,1 kW, met 69 Nm koppel en rode zone op 7.000 tpm
Throttle By Wire motormanagement
EURO5-compatibel, met 3,6 L/100 km (27,8 km/liter) mogelijk (WMTC-modus)
35 kW-versie voor A2-rijbewijs mogelijk
Throttle By Wire met drie standard rijmodi en een USER-modus
Het Honda Selectable Torque Control beheerst tractie erg nauwkeurig en levert drie niveaus van tussenkomst
Verscheidene schakelschema’s afhankelijk van de geselecteerde rijmodus
USER-modus om te kunnen kiezen uit vier niveaus, van soepel tot agressief
Stalen buizenframe, 41 mm USD voorvork, Pro-Link ophanging en aluminium swingarm
Radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen, dubbele 310 mm remschijf en ABS
17/15-inch voor- en achterwiel uit gegoten aluminium
