2022 Harley-Davidson Low Rider S: 1.920cc V-twin + touring-versie

Het mysterie van ‘Faster. Further’ door Harley-Davidson kan een vroege oplossing zijn gevonden. Op 26 januari zal de Amerikaanse fabrikant een nieuw model aankondigen, en velen hoopten dat met een slogan die aanzet tot snelheid, de hoofdrolspeler de Bronx zou kunnen zijn, de langverwachte eerste naked bike van het merk die de laatste 3 jaar in de la is blijven liggen. De datum, die nu nadert, zou in plaats daarvan de juiste kunnen zijn om de nieuwe Low Rider S te ontdekken, die vol zit met nieuwigheden.


Harley-Davidson’s Service Information Portal bevestigt dat er een 2022-versie van de Low Rider S komt, maar het belangrijkste nieuws kaatst rond op het web. Uit gelekte documenten van de Amerikaanse homologatiekantoren blijkt dat de nieuwe Low Rider S, die zich sinds zijn terugkeer in 2020 heeft opgeworpen als de best presterende Softail-cruiser, goed is voor 103 pk. Dat is dezelfde waarde als voor de CVO-modellen, de enige modellen met het Milwaukee-Eight 117-blok van 1.923cc. Navenant neemt ook het piekkoppel toe tot 170 Nm, wat 10 Nm meer is dan het model vorig jaar had. Het inlaatsysteem zou ook veranderen, het zou groter zijn en lijken op het systeem dat nu als optie verkrijgbaar is in de Screamin’ Eagle-catalogus.

Touring-versie

Het frame, de remmen en de vering blijven gelijk aan de vorige versie, maar de afstelling van de monoshock is gewijzigd, met meer veerweg. De zithoogte is verhoogd van 690 naar 710 mm. Deze wijziging verhoogt de balhoofdhoek van de motor van 30,1 graden naar 31,3 graden. Ook aan nieuwe functies op het dashboard zal het niet ontbreken. Het op de tank gemonteerde instrumentenpaneel verdwijnt en bevindt zich als een enkel cluster op het stuur. Misschien zoals op de Sportster S, compact maar volledig digitaal. Ook mogelijk is een paneel met digitale snelheidsmeter en analoge toerenteller.


Net zoals de eerste Low Rider S een tijdperk inluidde in de customcultuur, verbrijzelde de FXRT de normen van de Amerikaanse toerfietsen op het vlak van prestaties en stijl. Welnu, die iconische gebogen lijnen zouden kunnen terugkeren in een toerversie van de Low Rider S, met een paar zijkoffers die vergelijkbaar zijn met die van de Sport Glide en een batwingkuip die doet denken aan de FXRT Sport Glide uit de jaren 80.

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.