BMW lanceert de 2021 R 18 Classic
Amper een maand geleden gingen de we de nieuwe BMW R 18 testen, nu toont BMW een eerste variant: de R 18 Classic is meer op touring gericht en heeft daarom een aantal kenmerkende eigenschappen.
Extra’s voor meer toer-capaciteiten
De nieuwe BMW R 18 Classic is een nostalgisch ogende toermotorfiets die doet denken aan geweldige toer-cruisermodellen van weleer. De R 18 valt op door zijn eenvoud en pure stijl, terwijl de R 18 Classic is voorzien van een groot windscherm, comfortabel zadel voor een passagier, zadeltassen, extra LED- koplamp(jes) en vooral een 16-inch voorwiel. Dat moet hem iets scherper laten sturen.
(Beetje) anders
Tijdens de perslancering van de R 18 in München kregen we al de kans om in een ‘closed room’ kennis te maken met de Classic. De rijhouding verschilt niet van die van de ‘naakte’ First Edition, maar het is duidelijk dat het windscherm een groot verschil zal maken voor lange ritten. Koppel daaraan het gemakkelijker sturen met dat 16 duims voorwiel en de bagagetassen en het is duidelijk dat de Classic de beter keuze is om kilometers mee af te malen. Ook met de zware regen die we te verwerken kregen tijdens de test van de First Edition, was deze Classic uitvoering wellicht een betere keuze geweest. BMW heeft heel wat accessoires voor alle R 18 modellen (we vermoeden dat er nog komen) en je kunt natuurlijk ook je First Edition met een windscherm en zadeltassen uitrusten. Dat 16 duims voorwiel is een ander paar mouwen.
De hoogtepunten van de nieuwe BMW R 18 Classic
- Windscherm (demonteerbaar).
- Zadeltassen (demonteerbaar).
- Buddyseat voor passagier (demonteerbaar).
- Extra LED-koplampen.
- 16-inch voorwiel.
- Standaard Electronic Cruise Control.