BMW R nineT Bullet door Ares Design

Dany Bahar is een in Turkije geboren Zwitserse zakenman en de oprichter van de luxe autoretailer ARES. Zijn betrokkenheid bij de auto- en motorsportindustrie begon bij Red Bull, waar hij leiding gaf aan de lancering van de Formule 1-teams Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. Hij was Senior Vice President Commercial en Brand bij Ferrari, waarna hij CEO werd van Group Lotus.

Vertakking naar motoren

In 2014 richtte hij ARES op, een Italiaans bedrijf dat vooral bekend staat om zijn maatwerk met exotische auto’s. Het in Modena gevestigde bedrijf is recent vertakt in de creatie van op maat gemaakte BMW’s R nineT. Na de Scrambler en de Café Racer presenteren ze nu hun gloednieuwe project: Bullet. Er is een beperkte oplage van 25 motoren gepland.

Instelbare monoshock

De ARES Bullet is gemaakt om meer rijplezier te bieden, met een soepelere rijervaring die toch niet moet inboeten aan directheid. Aan de standaard ophanging werd niets gedaan, maar de ARES-ontwerpers hebben wel een volledig instelbare monoshock gemonteerd. De ARES Bullet BMW R nineT is geïnspireerd op de stijl van racers uit het verleden en heeft een typische kopkuip met een geïntegreerde ledkoplamp.

Spoiler

De opvallend gele kleurstelling verbindt de voorkuip met de tank en de zijbekleding, terwijl onder de motor een kleine spoiler rond de uitlaat wikkelt. Dit werkt als een hitteschild, maar voegt ook wat kleur en detail toe aan de onderkant van de BMW. De tank heeft zwarte leren kniebeschermers met gele stiksels, die doorlopen op het zadel.

Hoger zadel

De ARES Bullet is uitgerust met een op maat gemaakt 2-in-2 uitlaatsysteem, ontworpen om plaats te bieden aan de hitteschilden en afgewerkt in mat zwart. In de kont zit de ECU verscholen, waardoor het zadel 4 cm hoger is dan origineel. In combinatie met het lage stuur en de nieuw geplaatste voetsteunen zit de rijder een stuk sportiever op de Bullet.

Ander inlaatgeluid

De 1.170cc tweecilinder boxermotor blijft hetzelfde als de donormotor, behalve de luchtinlaatbox is verwijderd. In plaats daarvan zijn twee open conische sportfilters, die, samen met de opnieuw geprogrammeerde ECU, de ARES Bullet een ander inlaatgeluid geven. Alle nieuwe structuren (kuip, staart, tank) zijn ontworpen door ARES Centro Stile en zijn gemaakt van koolstofvezel. Alle leren onderdelen zijn handgemaakt door de eigen vakmensen van het bedrijf, terwijl de verfafdeling van ARES de (volledig aanpasbare) kleurstelling heeft aangebracht.

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.