CFMoto 1250TR-G, met KTM LC8
De CFMoto 1250TR-G, geproduceerd in samenwerking met KTM dat in feite het motorplatform heeft geleverd, staat sinds vrijdag bij de Chinese dealers. Het chassis, de uitrusting en het instrumentarium zijn Europees, maar de prijs is Chinees. Komt hij ook naar ons?
Slechts 13.000 euro
De 1250TR-G werd in september 2020 gepresenteerd en arriveerde afgelopen vrijdag bij de Chinese dealers. Het prijskaartje lijkt zeer aantrekkelijk: 99.980 yuan, oftewel iets meer dan 13.000 euro. Dankzij de samenwerking met KTM, dat het motorblok leverde, zijn de onderdelen die CFMoto heeft gebruikt van topkwaliteit. De technische specificaties zijn op een lijn met veel Europese motorfietsen.
KTM LC8-motorblok
Het blok is de KTM LC8 met een inhoud van 1.279cc, 140 pk bij 8.500 tpm en 120 Nm bij 7.000 tpm. Deze cijfers onderstrepen de krachtigste motorfiets uit China ooit geproduceerd. Ontwerp en blok zorgen voor een topsnelheid van 240 km/u. De elektronica is goed voor vier rijmodi, hill start, cruisecontrol en instelbare tractiecontrole.
Marzocchi en Brembo
Niet minder belangrijk zijn het chassis en de uitrusting: het stalen frame is gecombineerd met instelbare Marzocchi-vering (en niet de vorig jaar door KTM ontwikkelde WP), terwijl het remsysteem – met bochten-ABS – is gekocht bij Brembo. Wat het instrumentarium betreft, vallen zowel het audiosysteem als het 12,3 inch tft-kleurendashboard op. Dat geeft info over de bandenspanning, de vier beschikbare rijmodi, de gps en het multimediasysteem dat via bluetooth verbinding maakt met de smartphone.
Ook naar Europa?
Tot de standaarduitrusting behoren verwarmde handvatten en zadel, een elektrisch verstelbare voorruit, keyless start en geïntegreerde zijkoffers (43 liter per stuk). Kortom: een motorfiets met Europese technologie en een Chinese prijs. Het is alleen jammer dat er (voorlopig) geen plannen zijn om ‘m in de Benelux op de markt te brengen…