Eens een andere instapper: Voge 500AC en 500DSX
Voge stelde op de laatste EICMA de 500AC en 500DSX voor. Intussen staan de machines bij de dealers en is het misschien eens tijd om er een testritje mee te maken. Al helemaal als je beginnend motorrijder bent en op zoek gaat naar ‘eens iets anders’.
500AC
De 500AC is de tweede telg van de eigenzinnige Advanced Classic-familie. Hij wordt aangedreven door een 471cc-paralleltwin, KYB levert de veerelementen en Nissin heeft gezorgd voor een remsysteem met twee 298 mm remschijven vooraan en een enkele schijf van 240 mm aan de achterzijde. Rond de 17 inch lichtmetalen velgen vinden we een vooraan een 120/70 band en achteraan een 160/60. Ook beschikt de 500AC over een TFT-dashboard met bluetoothconnectiviteit en bandenspanningsmeter. Met een zithoogte van 795 mm, een drooggewicht van zo’n 185 kg en een tankinhoud van 19 liter ben je alvast niet met een mastodont onderweg. De 500AC is beschikbaar in het zwart en grijs voor 6.599 euro.
500DSX
Bij Voge breidt de DS-familie uit met de komst van de 500DSX. Hij is gebaseerd op de 500DS, die al langer in het gamma zit, maar voegt daar spaakvelgen (19 inch vooraan en 17 inch aan de achterkant) en Metzeler Tourance banden aan toe. Verder is de 500DSX standaard uitgerust met Nissin-remmen, KYB-veerelementen, ledverlichting, usb-aansluiting, verstelbaar windscherm, bagagerek, TFT-dashboard met bluetoothconnectiviteit, een versnellingsindicator en bandenspanningsmeter. Hij is beschikbaar in het zwart en rood voor 6.699 euro. Als je kiest voor de LX-versie krijg je er een aluminium kofferset bovenop, bestaande uit een topcase met zijkoffers, voor een meerprijs van 800 euro.