Eerste officiële beelden van de CFMoto 800NK
Met de onthulling van het NK-C22 Concept, kregen we al een erg gesmaakt voorproefje van een nieuwe CFMoto middenklasse nakedbike. Al wisten we dat de copieuze hoeveelheid carbon, de SC Project-uitlaat en de enkelzijdige achterbrug vermoedelijk overboord zouden gaan op het productiemodel. Dat blijkt ook uit de eerste officiële beelden van de 800NK.

Sterker dan de leenheer
Rijklaar zou de nieuwkomer 186 kg wegen, inclusief een volle tank. Verschillende bronnen melden een piekvermogen van 100,8 pk bij 9.000 tpm en een maximaal koppel van 81 Nm bij 8.000 tpm. Om dat even in perspectief te plaatsen: daarmee zou CFMoto zowel de nieuwe Honda Hornet (90,5 pk), Suzuki’s GSX-S8 (81,8 pk) als z’n eigen leenheer – de KTM 790 Duke (95 pk) – de loef afsteken. Opvallend, toch.
Op de foto’s kunnen we verder ook een instelbare UPSD-voorvork ontwaren, evenals radiaal gemonteerde J.Juan remmerij en uiteraard het 799cc LC8c-blok uit KTM’s 790 Duke. Dat zou bij de Chinezen over drie rijmodi beschikken, en gecomplementeerd worden door een groot, verticaal gemonteerd TFT-scherm.

Verfrissende nieuwkomer
Ondanks de hierboven vermelde schrappingen, blijven best wat elementen overeind van het concept. Zo herkennen we op de 800NK nog steeds de knappe, kenmerkende ledkoplamp met V-vormige winddeflectoren, en de opvallende, schijnbaar in fake carbon gewrapte panelen op de flanken. Ook met de hoog gemonteerde, straatlegale uitlaat – die de blitse SC-Project-lijn komt vervangen – oogt de 800NK betrekkelijk appetijtelijk in z’n vel. Let ook op de opvallende vorm van het voorspatbord. Een verfrissende nieuwkomer in het segment, die ongetwijfeld een pak rijders zal weten te verleiden.
Wanneer we de 800NK in Europa kunnen verwachten, is niet duidelijk. Maar dat hij komt is zo stilaan een certitude.
