Nieuw: 2021 Benelli Imperiale 400
We starten met meteen te zeggen dat je het woordje ‘nieuw’ in de titel met een korreltje zout moet nemen. De Benelli Imperiale is namelijk zeer licht gewijzigd voor modeljaar 2021. Het gaat – uiteraard – om een Euro 5-update van het motorblok, maar voor de rest verandert er nauwelijks iets aan de klassieke motorfiets die geïnspireerd is op een Benelli-model uit de jaren 50.
Nieuw rubber
De moderne retro gestylede Benelli krijgt voor 2021 nieuwe graphics met een 3D-logo, een logo op de achterkant van het duozadel en een andere textuur van de tankbescherming. Ook krijgt de Imperiale 400 een nieuw setje Maxxis Promaxx-rubber. De prestaties van de luchtgekoelde 374cc-ééncilinder met enkele bovenliggende nokkenas blijven hetzelfde. Je moet het doen met 21 pk en 29 Nm die behouden blijven dankzij een secundair luchtsysteem dat de uitstoot optimaliseert en een nieuwe Delphi-ECU.
Voor klassiekerliefhebbers
Ongewijzigd voor 2021 blijft het stalen dubbel wiegframe, de telescopische voorvork, dubbele schokdempers achteraan en het remsysteem. De kleurstellingen zijn eenvoudig, maar daarom niet minder geslaagd, met keuze tussen zwart, zilver of rood. Een ware motor voor klassiekerliefhebbers die toch met een moderne machine willen rijden en daar 4.699 euro voor willen neerleggen.
Klik hier voor meer info over de 2021 Benelli Imperiale 400.