Nieuw: 2021 Yamaha XSR125
Yamaha breidt haar Sport Heritage-gamma uit met een XSR125. Die vervoegt de XSR700 en de XSR900 om de Faster Sons-familie te vervolledigen. Waar de 900 het blok en de basis leent van de MT-09, en de XSR700 dat doet van de MT-07, mag je eens raden waar de XSR125 op gebaseerd is. Jazeker, de MT-125 en R125. Dat is dus alvast veelbelovend.

Variabele kleppen
De nieuwe XSR125 wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde ééncilinder met 11 kW, het maximumvermogen voor A1-machines. Belangrijker is het variabel kleppensysteem (VVA – Variable Valve Actuation), waardoor je niet alleen meer koppel hebt bij lage toeren, maar ook een lager verbruik. Verder is de XSR125 uitgerust met een 37mm upside-down voorvork en banden met noppenprofiel. Ziet er goed uit.

Twee accessoirekits
Het neoretrodesign trekt door in de klassieke ronde ledkoplamp en led-achterlicht. Ook de lcd-meter op het dashboard is rond van vorm. Het moet er natuurlijk allemaal een beetje hetzelfde uitzien. Op het mooie zadel zit je 810 mm hoog. Yamaha lanceert ook twee accessoirekits: een Racer Kit met koplampkap, voornummerplaat en zijnummerplaat, en een Urban Kit met vliegenscherm, aluminium zijkap voor de motor en zijkap voor de radiator.

Kleuren
De XSR125 zal verkrijgbaar zijn in drie kleuren: Redline, Tech Black en Impact Yellow, inclusief bijpassend gelakte voor- en achterspatborden, tankgraphics met strepen en logo’s op het zijpaneel. Vanaf juli 2021 staat de Yamaha XSR125 bij de dealers. Prijzen zijn op het moment van schrijven nog niet bekend.



Klik hier voor meer info over de Yamaha XSR125.