Nieuw: Indian Pursuit
Na het nodige teasewerk trekt Indian eindelijk de sluiers van z’n nieuwe Pursuit. Dat moet voor de Amerikanen hun nieuwe maxi-tourer worden, waarmee Indian zowel de BMW R 18 Transcontinental als de helft van de Harley-catalogus het vuur aan de schenen wil leggen. Onder z’n dikke pels schuilt de technische basis van de Challenger. En dus pronkt ook de Pursuit met een aluminium frame en de moddervette 1.768cc V-Twin-motor. Met koffers waar in totaal 133 liter bagage in past, is deze telg van de familie het best voorzien op langeafstandritten.
Windvrij
Als rijder en passagier zit je alvast als de koning te rijk. De neus is één gigantische kuip die elke flard wind wegleidt van je eigen kokkerd, terwijl opzichtige kappen hetzelfde werkje opknappen ten faveure van uw onderbenen. Het stuur zelf is helemaal vrij van kuipwerk, waardoor noch de stabiliteit, nog het stuurgedrag beïnvloed worden door een onverwachte windstoot. Een elektrisch verstelbaar windscherm zorgt voor alle comfort zonder inspanningen. Terwijl ledmistlampen garanderen dat je nog beter gezien wordt. Alsof dat op deze jongen een issue is. Ach.
De motor is dus exact dezelfde V-twin als de Challenger, waardoor ook de Pursuit kan rekenen op een dubbele bovenliggende nokkenas, 4 kleppen per cilinder, en dik 121 pk en 178 Nm aan de kraan. De V-Twin is evenwel voorzien van een nieuwe koppeling, een nieuw kettingspansysteem tussen de twee nokkenassen, en nieuwe hydraulische klepstellers. Daarenboven moet het “PowerPlus”-systeem de rijeigenschappen bij lage snelheden aanzienlijk verbeteren. De grote namen vinden we terug ter hoogte van de remmen (Brembo), Banden (Metzeler Cruisetec) en de IMU (Bosch) waardoor deze Indian alle hellingshoekgevoelige rijhulpjes laat aansturen.
Rijhulpjes
Qua elektronica geen gebrek op deze klepper. Op het grote TFT touch-scherm lees je onder meer de rijmodi af (Rain, Standard en Sport). Verder kan je in de weer met Apple CarPlay, turn-by-turn GPS-navigatie en uitgebreide personalisatie van de gegevens die je tijdens het rijden kan raadplegen. Ook de ophanging kan je elektronisch bijstellen naargelang de belading… als je ervoor bijbetaalt. Ook de adaptieve verlichting en het audiosysteem valt enkel via de optiecatalogus te vinden. Waarin je – uiteraard – een schier eindeloze reeks opsmuk en snufjes aantreft om je eigen Pursuit helemaal mee naar je hand te zetten.
De nieuwe Indian Pursuit zal standaard in Black Metallic van de band rollen. De Dark Horse-versies zijn dan weer in Black Smoke (matzwart) en Silver Quartz Smoke (beige metallic) verkrijgbaar. Op de prijzen en beschikbaarheid is het helaas nog even wachten geblazen.