Nieuw: KTM 1290 Super Duke RR
Met een KTM 1290 Super Duke R ben je niet bepaald traag op het circuit. Integendeel, want de krachtige naked presteert er alsof het een volbloed racer is. Toch is er nog altijd ruimte voor verbetering, dachten de Oostenrijkers. En inmiddels weten we ook dat gelimiteerde of speciale edities het traditioneel goed doen. Zie hier, kijk daar: de 1290 Super Duke RR. Da’s met 1 extra ‘R’.
180 pk voor 180 kg
Op een standaard Super Duke kun je heel wat opties af-fabriek installeren om hem nog meer geschikt voor het circuit te maken. De RR-versie heeft niet alleen een verzameling van alle beste zogenoemde KTM Power Parts, maar beschikt ook over een nieuwe WP Apex Pro-vering en Michelin Power Cup2-banden. Dankzij stevige gewichtsbesparingen in de vorm van een nieuwe koolstofvezel carrosserie, een koolstofvezel frame met enkel zadel, een lichtgewicht lithium-ion batterij en gesmede wielen tikt de 1290 Super Duke RR af op 180 kg. Dat betekent – met zijn 180 pk – een vermogen-gewichtsverhouding van 1 op 1. Hoezo, je hebt een buikschuiver nodig op circuit?
500 stuks
De prijs van al dat lekkers wordt binnenkort bekendgemaakt. We weten wel dat KTM slechts 500 exemplaren van de RR bouwt. Naar de dealer haasten moet je niet doen, want je kunt de limited edition alleen maar online reserveren via deze link. Wij zijn niet alleen benieuwd naar de prijs, maar vooral naar hoeveel je van deze RR’s ook daadwerkelijk op het circuit zult terugzien. Iets met kopen, onder een dekentje zetten en jaren later voor veel meer verkopen…
Klik hier voor meer info over de KTM 1290 Super Duke RR.