Een streep GP voor de KTM 890
Onlangs kondigde KTM nog een knappe nieuwe kleurstelling aan voor z’n 890 Duke, maar daar stopt het nieuws niet uit Mattighofen niet rond de 890’s. Nu werd ook een GP-versie van de 890 Duke vanonder het doek getoverd. Die pakt uit met een flitsende kleurstelling – oranje, of wat dacht u? – die zowel over ’t kuipwerk als de wielen is gespoten, en een afdekcover voor het passagierzitje.
Een kwestie van esthetiek
Kortom, de verschillen met de standaardversie zijn louter een kwestie van esthetische opsmuk. Onderhuids blijft alles identiek: van het strakke buizenframe, over de hoogwaardige WP APEX-ophanging, tot de 890cc LC8c in het vooronder. Ook op deze telg is die laatste goed voor 115 pk en een koppel van 92 Nm. Naar goede KTM-gewoonte staat ook de elektronica op hoog niveau. Van hellingshoekgevoelige en in 9 niveaus instelbare tractiecontrole (via de 6-assige IMU), over verschillende rijmodi (Rain, Street en Sport + de optionele Track), ride-by-wire en wheeliecontrole. Tel daar nog bochten-ABS (inclusief het fantastische Supermoto-ABS), ledverlichting en het TFT-scherm bij op. Een meer dan compleet pakket. Maar ook niks meer dan de basisversie van de 890 Duke.
Wakosta?
Deze GP-versie landt vanaf maart bij uw vertrouwde KTM-dealer en moet 11.549 euro kosten. Da’s 200 euro meer dan de standaard 890 Duke (11.349 euro), en 1.150 euro minder dan de 890 Duke R (12.699 euro), om u een idee te geven.