Nieuw: Moto Guzzi V100 Mandello
Moto Guzzi heeft in Milaan de al eerder digitaal getoonde V100 Mandello onthuld. De motorfiets behoudt de klassieke Guzzi 90 graden transversale V-twin lay-out en cardan-eindaandrijving. Zijn vloeistofgekoelde 1.048cc-motor heeft een vermogen van 115 pk en 77,5 Nm koppel. De V100 gebruikt een stalen buizenframe met het motorblok als dragend element. Merk op dat dit geen ontwerp is met een volledig wiegframe. De vering bestaat uit elektronisch gestuurde Öhlins Smart EC 2.0 componenten.
Vat vol elektronica
Het elektronicapakket bestaat uit een zes-assige IMU die een aantal functies beheert, waaronder bochten-ABS, tractiecontrole, cruisecontrol en vier rijmodi (Travel, Sport, Rain en Road) met elk drie motormappings. Verder beschikt de V100 Mandello over een up & down-quickshifter, verwarmde handgrepen, volledige ledverlichting met adaptieve koplampen en een 5-inch tft-instrumentenpaneel. Bluetoothconnectiviteit biedt via je smartphone toegang tot het MIA-multimediaplatform.
Actieve aerodynamica
In een knipoog naar de langeafstandscapaciteiten van de V100 Mandello biedt de motorfiets actieve aerodynamica, waarbij het compacte windscherm en de spoilers de rijwind wegleiden van rijder en passagier. De styling van de motor is eigentijds; niet bijzonder sterk in termen van persoonlijkheid, maar over het algemeen vloeiend. Het midden- en achterdeel hebben een ontwerp dat gebruikmaakt van de klassieke Guzzi-cilinderindeling. De elegante brandstoftank biedt een extra vleugje Moto Guzzi-persoonlijkheid. Prijzen zijn nog niet bekend.