Nieuw: Royal Enfield Scram 411
Het is geen geheim dat Royal Enfield de laatste twee jaar een aantal nieuwe motorfietsen heeft getest en de Scram 411 is een voorbode van een nieuwe reeks. De Royal Enfield Scram 411 is een meer weggerichte versie van de populaire Himalayan adventure tourer. De Himalayan staat bekend om zijn eigenschappen op het asfalt én op ongebaande paden. De Scram 411 moet het vooral op de weg goed doen.
Voldoende kleurkeuze
De Scram 411 is verkrijgbaar in verschillende lakkleuren en krijgt visuele wijzigingen om zich te onderscheiden van de Himalayan. Hij is verkrijgbaar in zeven kleurstellingen: White Flame, Silver Spirit, Graphite Red, Graphite Blue, Blazing Black, Graphite Yellow en Skyline Blue. Het model onderscheidt zich van de Himalayan door het ontbreken van een hoge voorruit, valbeugels bij de tank en bagagedrager. De sportieve en contrasterende accenten geven de motorfiets een retro uitstraling.
Nieuwe graphics
Enkele designaccenten zijn cirkelvormige halogeen koplampen met zwarte randen, een nieuw eendelig zadel, licht gewijzigde uitlaat, 19-inch voorwiel (in tegenstelling tot de 21 inch van de Himalayan) en 17-inch achterwiel. Verder zien we rechthoekige richtingaanwijzers, nieuwe graphics op de flanken en rondvormige zwarte achteruitkijkspiegels. Wat de prestaties betreft, wordt de vertrouwde 411cc luchtgekoelde motor van de Himalayan gebruikt. Met identieke vermogens- en koppelcijfers levert de Royal Enfield Scram 411 een maximumvermogen van 24,3 pk en een maximumkoppel van 32 Nm. De aandrijflijn is gekoppeld aan een vijfversnellingsbak.
Meer details
Qua afmetingen heeft de Scram 411 een lengte van 2.160 mm, een breedte van 840 mm en is hij 1.165 mm hoog met een wielbasis van 1.455 mm. De zithoogte bedraagt 795 mm. De bodemvrijheid is 200 mm, het leeggewicht 185 kg en de brandstoftank heeft een inhoud van 15 liter. De Scram 11 heeft hetzelfde wiegframe als de Himalayan. De vering bestaat uit een 41mm-telescoop (190 mm veerweg) en een monoshock (180 mm veerweg). De remmen worden bediend door een 300mm-remschijf vooraan met een zwevende remklauw met twee zuigers en een 240mm-remschijf achteraan met een zwevende remklauw met één zuiger, bijgestaan door een tweekanaals ABS-systeem.