Nieuw: Suzuki V-Strom 1050DE
Suzuki vindt het een goed idee om een ietwat wilder pad naar avontuur te bewandelen. De nieuwe DE (Dual Explorer) heeft een 21-inch voorwiel voor meer zekerheid in ruw terrein. De swingarm is ook langer bij de DE en geeft het model een langere wielbasis, terwijl er aan de voorkant ook meer speling is om de 1050DE te helpen een lichtvoetig rijgedrag te behouden, ondanks het 21-inch wiel.
Nieuwe gravelmodus
De V-Strom 1050DE heeft 10 mm meer bodemvrijheid dan de gewone V-Strom 1050, 190 mm in vergelijking met de 165 mm van de V-Strom met 19-inch voorwiel. De veerweg is met 170 mm ook ongeveer 10 mm langer. Er is ook een nieuwe gravelmodus en er zijn een aantal extra elektronische functies toegevoegd, samen met een nieuwe 32-bits ECU. Het achter-ABS kan worden uitgeschakeld en er is een nieuwe set-up van Bosch.
Meer offroadgericht
Weet dat de nieuwe V-Strom DE niet de motorfiets is om een hardcore adventure bike uit te dagen in mul zand, maar door het bredere stuur, een korter scherm en een paar andere accenten, zal deze V-Strom over iets meer offroadcapaciteiten beschikken dan we tot nu toe hebben gezien van het platform.