Nieuw: Voge Valico 300 Rally
Een echte verrassing hoeft de lancering van de Voge Valico 300 Rally niet te heten. De Chinezen toonden op EICMA vorig jaar immers al een schijnbaar productierijp prototype – toen nog 300 GY Rally gedoopt. Maar nu is het definitieve productiemodel er dus, dat cijfermatig alvast niet ontgoochelt. Net geen 150 kg, 29 pk en een offroadwaardige 21/18″- wielencombinatie. Rest ons enkel nog te wachten tot de Rally ook onze dealers bereikt.

Al lijkt dat niet al te lang meer te gaan duren: in Italië werd het model onlangs alvast gelanceerd en richting dealers versast. Daar moet de nieuwkomer in geel/antraciete kleurstelling 4.190 euro kosten, wat ‘m alvast erg competitief in de markt zet. Om dat even in perspectief te zetten: Honda’s CRF300 Rally, de gedoodverfde concurrent voor deze Voge, kost bij ons 6.999 euro…
Op avontuur
Voor het nodige geavonturier rekent de Valico 300 Rally op een watergekoelde viertakt ééncilinder, met een inhoud van 292cc. Die perst er 28,6 pk uit bij 9.000 omwentelingen en presteert 25 Nm bij 6.500 tpm. Aan het blokje is een zesbak gekoppeld, en met z’n 11-litertank moet je volgens de Chinezen maar liefst 340 kilometer kunnen puren. Het verbruik ramen zij immers op 3,23 l/100 km. Mooi zo! Al gokken wij dat er bij écht offroaden wel wat meer peut door de injectoren verdwijnt.

En of je er mee kan offroaden: van het stalen buizenframe, over de 37mm UPSD-vork en de monoshock (205 mm veerweg), de 21/18-duims wielen met noppenbanden, de zadelhoogte van 905 mm, het lage gewicht van 150 kg, het hoge voorspatbord en de handkappen, tot het uitschakelbare ABS – deze jongen is klaar voor de ongeplaveide wegen. Voor de remmerij rekent Voge op een enkele 265mm-schijf vooraan, en een enkele 220mm-schijf achteraan.
Terwijl je door het stof zoeft, spot je op het LCD-schermpje een odometer, snelheidsmeter, toerenteller en versnellingsindicator. Aan de linkerkant van het display bevindt zich ook een USB-aansluiting – ideaal voor wie z’n mobieltje als navigatie gebruikt. Vooraan moeten twee halogeenlampen voor voldoende zichtbaarheid bij nachte zorgen, overdag kan je rekenen op led dagrijlichten. Ook het achterlicht is led.
Wanneer bij ons?
We horen uit goede bron dat de Voge volgend jaar ook in de Benelux te koop zou komen. Maar de exacte datum en verkoopprijs laten nog even op zich wachten. Zoals steeds: wij houden u op de hoogte vanaf er meer info beschikbaar is!




