Nieuw: Voge Valico 300 Rally

Een echte verrassing hoeft de lancering van de Voge Valico 300 Rally niet te heten. De Chinezen toonden op EICMA vorig jaar immers al een schijnbaar productierijp prototype – toen nog 300 GY Rally gedoopt. Maar nu is het definitieve productiemodel er dus, dat cijfermatig alvast niet ontgoochelt. Net geen 150 kg, 29 pk en een offroadwaardige 21/18″- wielencombinatie. Rest ons enkel nog te wachten tot de Rally ook onze dealers bereikt.

Al lijkt dat niet al te lang meer te gaan duren: in Italië werd het model onlangs alvast gelanceerd en richting dealers versast. Daar moet de nieuwkomer in geel/antraciete kleurstelling 4.190 euro kosten, wat ‘m alvast erg competitief in de markt zet. Om dat even in perspectief te zetten: Honda’s CRF300 Rally, de gedoodverfde concurrent voor deze Voge, kost bij ons 6.999 euro…

Op avontuur

Voor het nodige geavonturier rekent de Valico 300 Rally op een watergekoelde viertakt ééncilinder, met een inhoud van 292cc. Die perst er 28,6 pk uit bij 9.000 omwentelingen en presteert 25 Nm bij 6.500 tpm. Aan het blokje is een zesbak gekoppeld, en met z’n 11-litertank moet je volgens de Chinezen maar liefst 340 kilometer kunnen puren. Het verbruik ramen zij immers op 3,23 l/100 km. Mooi zo! Al gokken wij dat er bij écht offroaden wel wat meer peut door de injectoren verdwijnt.

En of je er mee kan offroaden: van het stalen buizenframe, over de 37mm UPSD-vork en de monoshock (205 mm veerweg), de 21/18-duims wielen met noppenbanden, de zadelhoogte van 905 mm, het lage gewicht van 150 kg, het hoge voorspatbord en de handkappen, tot het uitschakelbare ABS – deze jongen is klaar voor de ongeplaveide wegen. Voor de remmerij rekent Voge op een enkele 265mm-schijf vooraan, en een enkele 220mm-schijf achteraan.

Terwijl je door het stof zoeft, spot je op het LCD-schermpje een odometer, snelheidsmeter, toerenteller en versnellingsindicator. Aan de linkerkant van het display bevindt zich ook een USB-aansluiting – ideaal voor wie z’n mobieltje als navigatie gebruikt. Vooraan moeten twee halogeenlampen voor voldoende zichtbaarheid bij nachte zorgen, overdag kan je rekenen op led dagrijlichten. Ook het achterlicht is led.

Wanneer bij ons?

We horen uit goede bron dat de Voge volgend jaar ook in de Benelux te koop zou komen. Maar de exacte datum en verkoopprijs laten nog even op zich wachten. Zoals steeds: wij houden u op de hoogte vanaf er meer info beschikbaar is!

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.