Triumph wil meer motoren in het VK bouwen
Grootste plannen vanuit Hinckley: Triumph is van plan om de productie in zijn Britse hoofdkwartier te verdrievoudigen tegen het einde van 2022. Van de laatste 80.000 Triumphs die van de band rolden, werd minder dan 10% gebouwd in de hoofdfabriek in Hinckley. Sinds 2002 komen de meeste motoren immers recht van de productielijnen in Thailand. Met die shift wil Triumph z’n Thaise fabrieken deels ontlasten en ook een pak extra jobs creëren op de heimat. En zo wordt het merk opnieuw een stukje meer Brits.

Made in Britain?
Jaarlijks zouden in Engeland tot 20.000 motorfietsen kunnen worden geassembleerd – momenteel is een deel van de productiecapaciteit onbenut gebleven. Tegen eind 2022 hopen de Britten reeds een sprong gemaakt te hebben richting 15.000 Triumphs per jaar. Dat zou al een verdrievoudiging betekenen van de assemblage ten opzichte van vandaag. We hebben het hierboven over assemblage en niet over productie, en dat is geen toeval. Voorlopig komt er nog geen ‘Made in Britain’-sticker aan te pas, want haast elk onderdeel wordt in Azië vervaardigd en vervolgens naar Hinckley verscheept voor assemblage.
Tot 100 nieuwe banen
Vooral de modellen die in de eerste plaats op de groeiende Europese markten worden verkocht, moeten weer in Europa – lees: Hinckley – worden gebouwd. Denk daarbij aan de Tiger 900 en 1200, maar ook aan de Trident 660, de Speed Triple en alle TFC-modellen. Triumph verwacht dat deze nieuwe insteek maar liefst 100 nieuwe banen zal opleveren.
