Verrassend: 2021 Honda CMX1100 Rebel
Verrassend: na een eerste en een tweede golf met nieuwe modellen, kondigt Honda nu ook nog de komst van de compleet nieuwe CMX1100 Rebel aan. Een potige custom aangedreven door de staande twin van de CRF1100L Africa Twin. Dit wordt een rebel met sportieve genen…

Stevige custom
Honda’s kijk op custom cool, de CMX500 Rebel, krijgt er een uit de kluiten gewassen soortgenoot bij. Met hetzelfde recept – een klassieke, knokige ‘bobber’ met een moderne twist – wil de CMX1100 Rebel zowel opwinding als ontspanning brengen. De 1.084 cc parallel twin levert een vermogen van 86 pk en doet een sprekend, dik geluid weerklinken uit de uitlaat. Met het Honda Selectable Torque Control, Wheelie Control, Cruise Control en drie rijmodi is de grote Rebel bovendien voorzien van een aanzienlijk elektronicapakket.
Kwaliteitsonderdelen zoals de 43 mm cartridge-style voorvork, ‘piggyback’ schokdemper achteraan en de radiaal gemonteerde vierzuigerremklauw vooraan. Alle verlichting is LED, het LCD-display is negatief en de Dual Clutch Transmission (DCT) is optioneel.

Dubbele persoonlijkheid
De CMX1100 Rebel heeft een dubbele persoonlijkheid. Ontworpen voor een ontspannen, laid back ritje, maar eveneens paraat voor een spannende rijervaring wanneer een bochtige weg zich aanbiedt. Rijders die van kleinere motorfietsen overstappen zullen de handige afmetingen (zadelhoogte is slechts 700 mm) en het ranke gewicht zeker waarderen, terwijl meer ervaren rijders meteen plezier zullen beleven aan de stuurbaarheid van de machine dankzij het stalen buizenframe, de kwaliteitsophanging en de krachtige remmen.

Hart van de Africa Twin
Het motorblok, oorspronkelijk gebruikt op de CRF1100L Africa Twin, werd opnieuw afgesteld voor buitengewoon veel kracht in het onderste en het middengebied. Throttle By Wire zorgt voor rijassistentie via drie rijmodi die verschillende parameters (zoals vermogen, motorrem, tractiecontrole via het HSTC of wheeliecontrole) aanpassen naargelang rijomstandigheden of de stemming van de rijder. Ook het schakelschema van het optionele Dual Clutch Transmission (DCT)-systeem is instelbaar. Cruise Control is standaard.

Joe Cool
De gestripte stijl van de Rebel 1100 spreekt boekdelen. Stalen spatborden voor- en achteraan vullen de dikke banden aan, de ronde koplamp complementeert het ronde, negatieve LCD-display en mengt ouderwetse uitstraling met moderne LED-lampen. Een USB Type C-oplaadpoort voegt moderne handigheid toe aan de opbergruimte onder het zadel.
De 2021 Rebel 1100 zal in volgende kleurstellingen beschikbaar zijn:
Bordeaux Red Metallic
Gunmetal Black Metallic

Belangrijkste kenmerken
- Rauwe stijl als statement voor gespierde, subtiele eenvoud
- Volledige LED-verlichting met 4 LED-lampen in koplamp
- Ontstekingsknop opent het zadel met opbergruimte en USB Type C-oplaadpunt.
- Cruise Control
- 1,084 cc parallel twin afkomstig van de CRF1100L Africa Twin
- Sterke prestaties en een uitgesproken karakter dankzij verbeterde klepafstelling en ontstekingsinstellingen plus een grotere vliegwielmassa
- Throttle By Wire motormanagement en zuiver afgesteld uitlaatgeluid
- Drie standard rijmodi en een USER-modus
- Drie niveaus Honda Selectable Torque Control en wheeliecontrole
- Drie standaard ‘D’-modi (automatisch) schakelschema’s die overeenstemmen met de rijmodus
- Aanpasbare USER-modus
- Kenmerkend rond buizenframe dat de Rebel-stijl benadrukt
- Stuurgeometrie die stabiliteit en gemakkelijk rijgedrag levert
- 43 mm cartridge-type voorvorkpoten en piggyback achtervering, beiden met instelbare voorspanning
- Radiaal gemonteerde vierzuigerremklauw en 330 mm schijf vooraan
- 130/70B18, 180/65B16 voor- en achterbanden
2021 HONDA CMX1100 REBEL 2021 HONDA CMX1100 REBEL 2021 HONDA CMX1100 REBEL 21YM CMX1100 REBEL 21YM CMX1100 REBEL