Vers van de pers: Royal Enfield Hunter 350!

Dit moet zowat de allereerste keer ooit zijn dat we meer lof hebben voor de productiemotor dan voor de renders die vooraf verschenen zijn. Royal Enfield presenteerde zopas z’n waanzinnig knappe Hunter 350 in Bangkok, Thailand. Een nieuwkomer voor z’n 350-gamma, die het gat naast de klassiek gestijlde Classic 350 en de cruiser Meteor 350 zal opvullen. Zijn wij de enigen die er meer dan één vleugje Triumph Speed Twin in herkennen?

Harris-frame

De Royal Enfield Hunter 350 ondergaat evenwel een aantal aanpassingen op vlak van geometrie, met een scherper rijgedrag ten opzichte van de andere 350’s in de RE-familie. Lees: een kortere wielbasis, een herziene balhoofdhoek en een door Harris Performance ontwikkeld chassis. Top. In dat Harris-frame ligt de gekende 349cc-eencilinder viertakt met EFI.

Dat blokje is nog steeds luchtgekoeld en levert een vermogen van 20,2 pk en een koppel van 27 Nm, met een opgegeven topsnelheid van 114 km/u. Dat zou net kunnen op de snelweg, zolang je maar niet hoeft in te halen. De Hunter beschikt verder over een vijfversnellingsbak.

450 kilometer bereik

De Hunter 350 deelt wel wat genen met de Meteor 350: zowel het zwarte motorblok, het chassis en de wielen worden overgenomen. Om ‘m een eigen smoel te geven, krijgt de Hunter lang zadel, enkele koplamp en uitlaatdemper, en zes eigen kleurstellingen.

De Hunter weegt 181 kg, heeft een zithoogte van 790 mm en een brandstoftank van 13 liter, terwijl er voor een achter schijfremmen zitten. De 41mm telescoopvork heeft een veerweg van 130 mm en is niet verstelbaar. De stereoschokdempers achter hebben een veerweg van 102 mm en kunnen in zes stappen ingesteld worden qua veervoorspanning. Royal Enfield schat dat de 13-litertank goed is voor iets meer dan 450 kilometer. Beslist indrukwekkend.

Dat geldt overigens ook voor de tellerpartij. Net zoals de Scram 411 krijgt de Hunter 350 ook een deels analoog, deels digitaal dashboardje – waardoor ook de Tripper-navigatie op deze telg van de familie standaard is. Geweldig feature in dit segment.

Prijs en beschikbaarheid

Op de Belgische website van het merk staat dat de Hunter 350 vanaf november dit jaar leverbaar is bij ons. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid voor een prijs zijn die niet ver van die van de Meteor (4.799 euro) en de Classic 350 (5.399 euro) ligt, al dient dat nog door de importeur bevestigd te worden. Wij kijken uit naar de testrit!

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.