Voge mikt op vierklapper in 2022
Wie op EICMA langs de stand van Voge passeerde, kon onlangs al even in levenden lijve kennismaken met de nieuwigheden van het merk. Maar wie niet in Milaan is geraakt, hoeft zich geen zorgen te maken: het merk bereidt nu al de komst van een 2022-viertal voor, dat we hier graag aan u voorstellen.
500AC
De 500AC is de tweede telg van de eigenzinnige “Advanced Classic”-familie. Deze grote broer van de 300AC wordt aangedreven door de 471cc paralleltwin die we kennen van de 500R en 500DS. Kayaba levert de veerelementen en Nissin heeft gezorgd voor een remsysteem met twee 298 mm remschijven vooraan en een enkele schijf van 240 mm aan de achterzijde. Rond de 17” lichtmetalen velgen vinden we een 120/70-band voor en 160/60 achter. En met een zithoogte van 795 mm, een drooggewicht van zo’n 185 kg en een tankinhoud van 19 liter, schuilt achter dat leuke smoeltje ook gewoon een toegankelijke en praktische motorfiets.
De 500AC zal beschikbaar zijn in zwart en grijs. Er is nog meer goed nieuws: hij staat nog dit jaar bij de dealer.
300ACX
En er is nog een nieuw lid in de “Advanced Classic”-familie: met de 300ACX hebben we er nu ook een scrambler- uitvoering van de 300AC bij. De 300ACX onderscheidt zich met zijn spaakwielen, langere veerwegen, een kort afgezaagd windschermpje en een ander zadel dan de 300AC. Ze delen het koppelrijke ééncilinder motorblok (dat overigens bijna 30 pk levert), de UPSD-voorvork met dubbele Nissin schijfrem, de LED-verlichting en het digitale dashboard.
400SR4
Deze 400SR4 is dan weer de allereerste scooter voor Voge. De motorscooter wordt aangedreven door een
350 cc vloeistofgekoelde ééncilinder met 28,5 pk en 30Nm, en is uitgerust met kwalitatieve KYB-veerelementen en een J.Juan-remsysteem. De 400 SR4 is helemaal bij de tijd met tractiecontrole, ledverlichting rondom en zelfs een aan de voorzijde geïntegreerde camera. Onder het zadel van de SR4 kan je twee helmen kwijt in de 41,5l grote bagageruimte.
300R
We horen u al denken: die kennen we van ergens. En dat klopt, want de 300R is niet helemaal nieuw in het
Voge-gamma maar is dat wel voor de Benelux-markt. Het gekende 292 cc motorblok met dubbele bovenliggende nokkenassen en vloeistofkoeling is opgehangen in een stalen buizenframe. De knap gestileerde, asymmetrische achterbrug wordt afgeveerd door een instelbare monoshock. Aan de voorkant vallen de UPSD-vork en de nacelle op. Verder is de 300R nog voorzien van lichtmetalen velgen, een ledkoplamp en -achterlicht, ledrichtingaanwijzers en een LCD-snelheidsmeter.
Alle prijzen worden op 20 december bekend gemaakt – wij zorgen ervoor dat u die als eerste te zien krijgt.