Zeven nieuwe Honda modellen voor 2021
Honda komt vandaag op de proppen met zeven vernieuwde modellen voor zijn 2021 line-up. Hier zijn de krachtlijnen van die modellen en de video die ze in één handig overzicht bundelt.
Bekijk hier de video:
NC750X
De voornaamste wijzigingen aan de NC750X zijn 3 kW piekvermogen extra bij het EURO5-compatibel motorblok van de NC750X en 600 tpm extra rode. De drijfveer achter die verbetering is een verbeterde kleptiming en efficiëntere in- en uitlaat. Kortere overbrengingsverhoudingen bij eerste, tweede en derde versnelling zorgen voor een strakkere gasrespons en de slipperkoppeling vermindert de belasting op het schakelpedaal en vergemakkelijkt snel terugschakelen.
Het Throttle-By-Wire (TBW) staat toe om het motorkarakter aan te passen doorheen drie standaard rijmodi (RAIN, STANDARD en SPORT) en een extra, naar eigen voorkeur aan te passen USER-modus. Honda Selectable Torque Control (HSTC) is nauwkeuriger geworden over drie niveaus heen. Het optionele Dual Clutch Transmission (DCT) maakt automatisch schakelen mogelijk via een schakelschema dat past bij de gekozen rijmodus, of via de USER-controle.
De motorfiets werd 6 kilogram lichter dankzij een nieuw frame en gedetailleerde verbeteringen aan motorblok en koetswerk. De vorm is scherper en minimalistisch, vooral dankzij een opfrissing van de LED-koplamp, achterlicht en richtingaanwijzers achteraan. Het opslagcompartiment is ruimer en dus handiger. De zadelhoogte is nu 30 mm lager, het windscherm zorgt voor meer windbescherming en ook het LED-dashboard is een fijne toevoeging.
De 2021 NC750X zal beschikbaar zijn in volgende kleurstellingen:
Grand Prix Red (NIEUW)
Mat Ballistic Black Metallic
Pearl Glare White
Glint Wave Blue Metallic
De Honda NC750 X zal in België 8.299 euro kosten. Met DCT is dat 9.199 euro
SH350i
De 50 cc extra motorcapaciteit resulteert in 16% meer piekvermogen (tot 21,5 kW) en het nieuwe eSP+-motorblok van de SH350i is aanzienlijk krachtiger doorheen het hele toerengebied met snellere acceleratie en een hogere topsnelheid. Het is ook EURO5-compatibel.
Het hernieuwde frame spaart gewicht uit. De styling is compleet nieuw en geldt als een gestroomlijnde evolutie van de SH-formule die draait om compacte en handige toepasbaarheid, eenvoudig om te rijden én te parkeren. Een USB-oplaadpoort onder het zadel vervangt de ACC-oplader en het LCD-dashboard is nieuw.
De 2021 SH350i zal te verkrijgen zijn in volgende kleurstellingen:
Mat Carnelian Red Metallic
Mat Ruthenium Silver Metallic
Pearl Cool White
Black
De Honda SH350i zal in België 5.599 euro kosten. Inclusief de topkoffer. In Nederland is dat 6.299 euro, inclusief de topkoffer en BPM.
CB125R
De opvallende stijl van de CB125R veranderde niet, maar wat hem aandrijft wel: het nieuwe DOHC-motorblok met vier kleppen levert 1,2 kW meer vermogen en 1,2 Nm meer koppel met een verbeterde gasreactie doorheen het hele toerengebied.
Wat meer is: de CB125R is de enige motor ter wereld van zijn kaliber die standaard uitgerust is met een 41 mm Showa Separate Function Big Piston* (SFF-BP) USD-voorvork – dezelfde uitrusting zoals terug te vinden op de MY21 CBR650R eb CB650R, met veerconstante en aanpasbare demping.
De MY21 CB125R zal te verkrijgen zijn in volgende kleurstellingen:
Pearl Smoky Gray (NIEUW)
Mat Gunpowder Black Metallic
Candy Chromosphere Red
Mat Jeans Blue Metallic
De Honda CB125R zal in België 4.599 euro kosten. In Nederland is dat 5.099 euro, inclusief BPM.
2021 HONDA CB125R 2021 HONDA CB125R 2021 HONDA CB125R
PCX125
De nieuwe PCX125 behoudt zijn unieke uitstraling en wordt meer volwassen, steviger en scherper. Behalve de opgefriste LED-verlichting kreeg het koetswerk ook meer opbergruimte onder het zadel, meer ruimte aan de vloer en een USB Type C-oplaadpoort. Een nieuw breedbeeld instrumentenpaneel geeft de nodige informatie weer en Honda’s Smart Key bedient de ontsteking en de zadelvergrendeling.
Het stalen buizenframe van de PCX125 werd hertekend en het enhanced Smart Power Plus (eSP+)-motorblok met vier kleppen is eveneens nieuw. De motor levert meer vermogen en koppel af en is uitgerust met het Honda Selectable Torque Control (HSTC). De achtervering beschikt over een langere veerweg en beide bandenmaten zijn een maatje gegroeid.
De 2021 PCX125 komt in volgende kleurstellingen;
Matt Dim Gray Metallic **NIEUW**
Pearl Jasmine White
Candy Luster Red
Matt Galaxy Black Metallic
De Honda PXC125 zal in België 3.199 euro kosten. In Nederland is dat 3.399 euro, inclusief BPM.
Voor een gedetailleerd overzicht van de CB1000R, CB1000R Black Edition en X-ADV, klik op de onderstaande links