Zit er een meer offroad-gerichte Royal Enfield Himalayan Rally 450 aan te komen?
Eerder wisten we u al te vertellen dat Royal Enfield op een Himalayan 450 zat te broeden. Nu, enkele maanden later, zijn de allereerste spyshots van de vloeistofgekoelde adventurebike online opgedoken. En opvallend genoeg lijken die van ver wel op de vorige Himalayan, maar vallen er toch enkele serieuze verschillen te noteren.
Om te beginnen lijkt het design van de motorfiets behoorlijk op de schop te gaan. De hoge snavel en het extra spatbordje net boven de band blijven op post. Ook de ronde koplamp mag – gelukkig blijven. Maar het dashboard lijkt te rusten op de verbindingsstaaf tussen de gekende jerrycanhouders. Voorts vallen de grote tank en het stalen trellisframe meteen op, evenals een gesplitste zadel en subtielere (iets modernere) zijkappen. Het meest in het oog springt op de eerste beelden in ieder geval de nieuwe UPSD-vork.
De Himalayan 450 zou naar verluidt gebouwd worden op een geheel nieuw platform, met in het vooronder een vloeistofgekoelde ééncilindermotor met een cilinderinhoud van 450 cc en een vermogen van ongeveer 40 pk. Het exacte koppel is onbekend. Vooralsnog wordt verwacht dat Royal Enfield de motorfiets in het eerste kwartaal van 2023 op de markt zal brengen.