In productie: Bimota KB998 Rimini
Tijdens zijn eerste optreden tijdens de WorldSBK-wintertest in Jerez, maakte de nieuwe KB998 meteen een statement door de top twee plaatsen op te eisen. De combinatie van de Kawasaki-viercilinder en Bimota-chassiscomponenten zorgden voor een indrukwekkend eerste optreden. Nu heeft Bimota ook een straatversie van de KB998 voorgesteld.
Aanpasbaar chassis
De nieuwe KB998 Rimini, met verwijzing naar de naam van de locatie van het hoofdkwartier, markeert de terugkeer van Bimota naar het WorldSBK. De racer heeft een chassis dat een chroom-molybdeen frame combineert met een aluminium draaiplaat met excentrische stelschroef, die zorgt voor eenvoudige aanpassingen aan de chassisgeometrie. Koolstofvezel onderdelen aan de buitenkant en winglets mogen uiteraard niet ontbreken op een machine die is gebouwd met de primaire focus op snelheid op het circuit.
125 + 125 = 500 exemplaren?
De straatversie van de KB998 Rimini is nu in productie. Er worden 125 exemplaren gebouwd voor 24 februari 2025 en nog eens 125 exemplaren voor eind december 2025. Om te voldoen aan de homologatieregels van de FIM zullen er in 2026 in totaal 500 exemplaren zijn geassembleerd. Een prijs voor al dat moois is nog niet bekend.