Is het een motor, is het een scooter? Het is de Kymco CV-R5
Avontuurlijke motorscooters zijn hot! Maar wat Kymco in Taiwan heeft gepresenteerd, ziet er eerder een motor uit. Toch is de Kymco CV-R5 een prototype van een nieuwe avontuurlijke scooter. Door de stoere aankleding ziet het er als een motor uit, met een volledige kuip, semi-offroadbanden en een hoge uitlaat. Kijk echter naar de voetsteunen en het grote zadel, en dan weet je dat het een scooter is.
Één- of tweecilinder?
De CV-R5 wordt aangedreven door een nieuw motorblok, maar daarover is nog weinig informatie beschikbaar. We weten wel al dat de cilinderinhoud 427cc bedraagt en hij 40,2 Nm koppel levert bij 5.000 tpm. De kans bestaat dat het een uitgeboorde 400cc-ééncilinder is, die bij Kymco op de schappen ligt, of het kan evengoed een nieuwe tweecilinder zijn.
Kettingaandrijving
Tot de standaarduitrusting behoren ABS, tractiecontrole, cruisecontrol, een TFT-scherm en volledige ledverlichting. Verder vinden we een upside-down voorvork en een dubbele achterbrug met monoshock. Vooraan zien we verder een dubbele schijf en achteraan een enkel exemplaar. De eindaandrijving gebeurt met een ketting. Op dit moment zijn er nog geen officiële aankondigingen over zijn komst op de markt, maar volgens geruchten uit het Oosten zouden we de CV-R5 al op de volgende Eicma kunnen zien. Benieuwd of die later ook naar België komt. Het zou zomaar een succes kunnen worden.