Italjet Dragster 700 Twin: 's werelds krachtigste productiemotorscooter!

Italjet onhulde zopas z’n nieuwe Dragster 700 Twin, een motorscooter die de gemiddelde middenklasse motor het vuur aan de schenen zal leggen. Standaard pakt de nieuwkomer uit met een dubbelloops Akra-demper, winglets en het beste van Brembo rond de wielen. Het mag duidelijk wezen, van z’n looks tot de prestaties: de grootste Dragster is gekomen om potten te breken! 

68 pk en 70 Nm

Bij de uiterst gespierde looks, horen uiteraard prestaties die naam waardig. En de Dragster 700 Twin ontgoochelt niet op dat vlak: hij wordt aangedreven door een 700cc 4-takt tweecilinder die is ontwikkeld door Benelli (QJ). Het potente blok levert 68 pk (51 kW) bij 8.500 tpm en 70 Nm koppel. Uniek voor een scooter is dat de Dragster 700 Twin een mechanische zesversnellingsbak heeft, met een eindoverbrenging via ketting. Met een top van 190 km/u en een rijklaargewicht van 190 kg (zonder brandstof) lijkt hij ook op dat vlak aan te sluiten bij een sportieve middenklasse motor.

Motorwaardig rijwielgedeelte

Kwestie van die pk’s en Nm’s ook tegen het asfalt geduwd te krijgen, kan de Dragster 700 Twin rekenen op een gedegen chassis. Een combinatie van een stalen buizenframe en aluminium onderdelen biedt een optimale balans tussen stijfheid en lichtheid. De voorvering wordt verzorgd door een Marzocchi UPSD-vork en aangevuld met een stuurdemper, achteraan zorgt Öhlins voor een monoshock. De types van de veerelementen in kwestie blijven voorlopig onbekend. Dient het gevaarte afgeremd, dan kan de Italjet Dragster 700 Twin rekenen op radiaal gemonteerde Brembo vierzuigerremklauwen – vooraan met twee remschijven van 270 mm. Achteraan maakt een enkele 230mm-schijf de dienst uit. De bandenmaten zijn één element die wel nog in de richting van z’n scooter-DNA hinten: de voorslof meet 120/70-15, achteraan ligt een 160/60-15 van een niet nader genoemde bandenproducent.

 

Een vleugje MotoGP

De Dragster 700 Twin pronkt voorts met een volledige Akrapovic-uitlaatlijn, die eindigt in een uiterst ravissante set underseat-pipes. De snuit wordt dan weer opgefleurd door een set winglets die niet zouden misstaan op de gemiddelde MotoGP-machine. De 16-litertank zit dan weer in de neus verstopt, waardoor je volgens de fabrikant de ideale gewichtsverhouding krijgt.

700 stuks

Er worden twee versies aangeboden: een standaardversie die verkrijgbaar is in de lente of zomer van 2025.  Bovenop de standaardversie heeft Italjet ook een op 700 stuks gelimiteerde Limited Factory Edition in de aanbieding. Die is sinds 12 juli te koop via de website voor 14.900 euro (mits een voorschot van 1.500 euro) en komt af-fabriek met onder meer een exclusieve zwart-gouden kleurencombinatie, Öhlins-onderdelen, een Akrapovic-uitlaatsysteem, Brembo-remklauwen. Ga dat zien!

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.