Nieuw: 2026 KTM 2026 SX- en Enduro line-up
KTM presenteert haar vernieuwde SX- en Enduro-modellen voor modeljaar 2026. Met een verscheidenheid aan modellen, van kinder- tot full-size motoren in twee- én viertakt, wil KTM opnieuw de lat hoger leggen op het gebied van prestaties, handling en uitstraling.
Sportminicycles
De Sportminicycles omvatten de KTM 50 SX, 50 SX Factory Edition, 65 SX en 85 SX. Voor de grotere cilinderinhouden biedt KTM zowel twee- als viertaktvarianten: de 125 SX, 250 SX, 300 SX, 250 SX-F, 350 SX-F en 450 SX-F. Alle modellen profiteren van race-ervaring uit het MXGP- en AMA-kampioenschap en zijn voorzien van geavanceerde elektronica, verfijndere chassisafstellingen en een explosievere vermogensafgifte. Met de optionele Connectivity Unit Offroad en de KTMconnect-app kan de motor tot in detail worden gepersonaliseerd, van tractiecontrole tot veringinstellingen.
Nieuw kleurenschema
Qua design valt de 2026-serie direct op door het vernieuwde oranje kleurenschema met paarse accenten en een zwart gecoat frame. Technisch zijn er verbeteringen zoals een gestandaardiseerde radiatorsluiting, nieuwe beschermkap voor het brandstofsysteem en een duurzamere kabelgeleiding. De tweetaktmodellen hebben bovendien een verbeterde bedrading en bevestigingspunten voor extra bescherming tegen de elementen.
Kleintjes worden groot
Voor jonge rijders brengt KTM belangrijke upgrades in de Sportminicycle-lijn. De 50 SX en 65 SX krijgen een vernieuwde WP XACT AER-voorvork voor betere demping en controle, en alle kleine SX-modellen hebben nu dezelfde triple clamp-specificaties als de grote SX-serie. De 65 SX heeft een verbeterd koppelingssysteem, terwijl de 85 SX een nieuw verstelbaar rempedaal krijgt. De 50 SX Factory Edition is voorzien van READY TO RACE-componenten en factory look.
Enduro-range
Naast de crossmotoren introduceert KTM ook de 2026 Enduro-range, die nu zeven modellen omvat. De tweetakten heten voortaan XC-W (125 en 250), behalve de Euro5+ gehomologeerde 300 EXC. Bij de viertakten blijft de keuze uit 250, 350, 450 en 500 EXC-F bestaan.
Brembo, Neken, WP
De Enduro-modellen zijn voorzien van krachtige, compacte motoren, hoogwaardig chassiswerk en topcomponenten zoals Brembo-remmen, Neken-sturen en WP-vering. Voor 2026 krijgt de WP XACT Closed Cartridge-voorvork nieuwe demping, lichtere veren en gewichtsbesparing, terwijl de WP XPLOR PDS-achterdemper is geoptimaliseerd voor meer tractie en stabiliteit. Ook hier zijn er detailverbeteringen: een beschermkap voor de brandstofconnector, aangepaste radiatorkappen en nieuwe Maxxis MaxxEnduro-banden. Het frisse kleurenschema combineert intens oranje met rode accenten en een zwarte high-grip buddyseat.