Nieuw: Kawasaki Ninja 1100SX
In navolging van de recent aangekondigde Versys 1100 onthult Kawasaki de nieuwe Ninja 1100SX. Er is voor de eerste keer ook een SE-versie beschikbaar. De grote vernieuwing voor de nieuwe Ninja 1100SX is de grotere cilinderinhoud. Deze groeit van 1.043cc naar 1.099cc.
Meer cc’s, meer souplesse
Het resultaat van meer cilinderinhoud is meer koppel beschikbaar over het hele toerenbereik. Een nieuwe quickshifter, die nu al vanaf 1.500 tpm werkzaam is, en een zwaarder vliegwiel dragen verder bij aan meer souplesse. Gewijzigde overbrengingsverhoudingen zorgen voor een langere vijfde en zesde versnelling zodat er zuiniger en comfortabeler gereden kan worden op hogere snelheden. Onveranderd zijn het aluminium frame, de vering en elektronische rijhulpsystemen als tractiecontrole, bochten-ABS en Cornering Management. Allen aangestuurd door een 6-assige IMU en dus hellingshoekafhankelijk. De Ninja 1100SX krijgt Bridgestone Battlax S23-banden.
Standaard USB-C
Verder is er nu een standaard gemonteerde USB-C aansluiting waardoor smartphones en gps’en gemakkelijk de hele dag opgeladen kunnen worden, of voor het gebruiken van de vernieuwde Kawasaki Rideology app, die nu voorbereid is voor spraakbesturing.
SE-variant
De Ninja 1100SX zal ook beschikbaar zijn als SE-variant. Deze uitvoering is uitgerust met Brembo-remcomponenten waaronder M4.32-voorremklauwen, hoofdremcilinder, staal omvlochten remleidingen en schijven. Hiernaast is de SE voorzien van een Öhlins S46 achterschokdemper met instelbare veervoorspanning door een afzonderlijke verstelknop. Handvatverwarming is standaard op de SE.
Kleuren en prijzen
De nieuwe 2025 Ninja 1100SX is beschikbaar in Metallic Carbon Gray met Metallic Diablo Black, de SE-versie in Emerald Blazed Green met Metallic Diablo Black, en Metallic Matte Graphene Steel Gray met Metallic Diablo Black. Prijzen worden binnenkort bekendgemaakt.