Nieuw, maar nog niet bij ons: Triumph Scrambler 400 XC
De Triumph Scrambler 400 XC treedt vanaf midden mei 2025 toe tot het groeiende segment van retro-scramblers. Hij wordt in samenwerking met het Indiase Bajaj geproduceerd en debuteert eerst op de Indiase markt voordat hij naar Europa komt. De nieuwe Scrambler 400 XC is een uitbreiding van de in 2024 geïntroduceerde 400 X-serie en onderscheidt zich met verbeterde offroadcapaciteiten en enkele opvallende designelementen.
19 inch voorwiel
De Scrambler 400 XC wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde 398cc-eencilinder die 40 pk en 37,5 Nm levert. Zowel voor- als achteraan biedt de vering 150 mm veerweg. ABS is uitschakelbaar. De dual-purpose insteek wordt bevestigd door het 19-inch voorwiel. Verder weten we nog dat de Scrambler 400 XC een tankinhoud van 13 liter heeft en een rijklaargewicht van 190 kg.
Meer dan alleen uiterlijk vertoon
De motor is voorzien van tubeless kruisspaakwielen, een LED-koplamp met beschermrooster en een extra voorspatbord. Op elektronisch gebied heeft de Scrambler 400 XC uitschakelbare ABS met offroadmodus, tractiecontrole en ride-by-wire. De offroadambities van de Scrambler worden onderstreept door beschermende elementen zoals een radiatorbeschermer, aluminium motorbescherming en beschermbeugels.
Snel naar België?
De verwachte prijsstelling in België zal iets boven dat van de 400 X liggen. Die kost 6.795 euro. De Scrambler 400 XC wordt aangeboden in drie kleurvarianten: Racing Yellow, Granite en Vanilla White. Hoewel de introductie in Europa aanstaande is, heeft Triumph nog geen concrete datum gecommuniceerd.