Nieuw: Voge DS800 Rally
Voge lanceert met de nieuwe DS800 Rally een kleinere en lichtere versie van de al bestaande en meer toergerichte DS900X, die gebaseerd is op de BMW F 900 GS. Met een uiterlijke knipoog naar Dakar-racers is het duidelijk dat de DS800 Rally serieuze offroadaspiraties heeft.
95 pk & 81 Nm
De DS800 Rally neemt de 270°-twin over van de 900, maar met een kleinere cilinderinhoud – van 895 naar 798cc. Het vermogen en koppel bedraagt 95 pk en 81 Nm. Bosch zorgt voor de brandstofinjectie, waarbij twee rijmodi mogelijk zijn. De zesversnellingsbak is gekoppeld aan een anti-dribbelkoppeling.
Brandstoftank van 24 liter
Het chassis is duidelijk ontworpen voor offroadgebruik, zoals blijkt uit de 21“ en 18” spaakwielen met Pirelli Scorpion Rally STR banden. De 43mm KYB UPSD-vork heeft 200 mm veerweg en is compleet instelbaar. De achterschokdemper van dezelfde fabrikant is ook instelbaar en heeft een veerweg van 190 mm. Een stuurdemper maakt het pakket compleet. De Nissin-remmen zijn voorzien van radiale vierzuigerremklauwen voor en een tweezuigerremklauw achter. Het stalen buizenframe is gecombineerd met een aluminium achterbrug. Het totale drooggewicht komt daarmee uit op 213 kg, exclusief de brandstoftank van 24 liter.
Verwacht in juni
Het TFT-scherm is ‘des rallys’ verticaal geplaatst zoals de scroller van een rally roadbook en is voorzien van connectiviteit en een USB-aansluiting. Handvat- en zadelverwarming zijn standaard. De Voge 800 DSX wordt verwacht in juni 2025.