Royal Enfield Goan Classic 350: Goan met die banoan!
Royal Enfield heeft een bijzonder plekje in ons hart voor de knappe, nostalgisch geurende classics die het wars van alle trends in de markt zet. Ook de nieuwste worp van het merk, een custom op basis van de Classic 350, hoort in die categorie thuis. Maak kennis met de Goan Classic 350!
Onder het mes
Laat ons aftrappen met de styling. Het getrainde oog herkent in de Goan nog wel de Classic 350-genen. Al zijn die voor de nieuwkomer behoorlijk onder het mes gegaan. De spatborden zijn duchtig bijgesnoeid, het lage stuurtje is ingeruild voor zogenaamde ‘apehangers’, om de spaakwielen liggen banden met ‘whitewalls’ en de lakkleuren kunnen we onder de noemer ‘opvallend’ catalogeren. Van opvallend metallic paars, over turquoise-met-oranje tot metallic rood-met-zwart en een zwarte tint met print. Een groot 19“ voorwiel en een kleiner maar breder 16” achterwiel houden het silhouet van de machine uitgestrekt en laag. Wat de bobber-looks enkel ten goede komt.
J-platform
De krachtbron is het gekende, luchtgekoelde 349cc ééncilindertje van het J-platform. Dat jaagt een kenmerkende gedreun uit de zwarte demper. Met een koppelpiek van 27 Nm en een maximaal vermogen van 20,2 pk staat het lichte blokje garant voor een flukse acceleratie. Ideaal voor stadsgebruik of even uitwaaien langs de kust.
Prijs en beschikbaarheid
Momenteel is de Royal Enfield Goan Classic 350 enkel in India verkrijgbaar. Al kunnen we ons moeilijk inbeelden dat deze telg de oversteek niet maakt. De standaardversie is bij ons te koop en moet 5.599 euro kosten – vermoedelijk komt daar een fractie bij voor de bijzondere Goan-telgen. Àls ze bij ons op de markt komen, dan toch…