Testrijden op het Belgian Bike Weekend 2024: Ducati
Over enkele weken is het zover: op 13 en 14 april 2024 trappen we de tweede editie van ons Belgian Bike Weekend af in de Oktoberhallen. Dat wordt opnieuw een absolute totaalbeleving voor motorrijders, waar iedereen de kans krijgt om testritten te maken met de nieuwste modellen van de grootste merken. We overlopen in deze reeks graag even de motoren die merken zullen meebrengen naar Wieze, en waar jij – ja, jij daar! – dus mee aan de rol kan op en naast het asfalt. Vandaag op het menu: Ducati!
Panigale V2 Black Edition
Weinig namen die een hartslag plotsklaps van normale waarden richting begrenzer kunnen jagen als ‘Panigale’. De sportiefste familie bij Ducati draagt de naam van z’n geboorteplaats trots op de bast, en komt naar Wieze in z’n V2-versie, in de nieuwste kleurstelling: gitzwart. De Panigale V2 Black Edition heeft de 955cc Superquadro in het frame, het neusje van de zalm aan elektronica aan boord, én kan rekenen op je van het op vlak van ophanging en remmerij. Het beste nieuws van de dag? Dat is dat deze knapperd voor jou ter beschikking staat op het Belgian Bike Weekend 2024! Rep je naar de Ducati-stand en laat je verleiden!
DesertX Rally
Minder belust op curbs, meer op stoffige ondergrond? Dan is de Ducati DesertX Rally het summum van de Italiaanse motorbouwer. De 937cc Testastretta 11° L-twin, een hoog spatbord, spaakwielen, een enorme motorprotector, lange veerwegen en een opgewaardeerde KYB-ophanging zijn maar enkele van de troeven die deze wereldveroveraar aan boord heeft. Wij hebben een offroadroute voorzien, jij hoeft ‘m enkel op te pikken om je tijdens een testrit te laten verbluffen!
Hypermotard 698 Mono RVE
De meest verrassende nieuwkomer in het Ducati-gamma is ongetwijfeld de revival van de monocilinder, die anno 2024 het mooie weer maakt in de nagelnieuwe Hypermotard 698 Mono RVE. Het succesrecept? Een pareltje van een supermotard, met de indrukwekkende 698cc ééncilinder aan boord, die er in standaardtrim 77,5 pk uitperst en maximaal 10.250 toeren draait. Hallelujah. We verwelkomen ‘m in Wieze in de knappe RVE-trim, die behalve de kleurstelling ook nog een quickshifter in het standaardpakket heeft zitten. I’ll tell you what I want, what I wheelie, wheelie want!
Multistrada V4 S Grand Tour
Reizen op de motor? Dat doe je in 2024 het best én in stijl op de Ducati Multistrada V4 S Grand Tour. Die is in de basis een Multistrada V4 S, met in het frame de indrukwekkende V4 Granturismo, V4 – 90° zestienklepper – goed voor 170 pk en 121 Nm. Het addendum ‘GT’ zorgt voor standaard zijkoffers, mistlichten, een verwarmd zadel en passagierszadel, verwarmde handvatten, keyless bediening, cruisecontrol met radarsysteem, bandenspanningssysteem, een middenstandaard en een speciaal GT-kleurtje. Zo. Nog vragen? Testrijden, die hap!
Diavel V4
De motorische variant van een bodybuilder, dat is misschien nog de meest treffende omschrijving van Ducati’s Diavel V4. Van het silhouet van een briesende stier in aanvalshouding, over het 168 pk / 126 Nm sterke V4-blok met vierdubbele uitlaatdemper, tot de enorme lap rubber om de achterslof: dit is krachtpatserij op z’n puurst. Zet je schrap, stop een extra onderbroek in je rugzak en zak af naar de Oktoberhallen voor een testrit met De Duivel. Als je durft.
Scrambler Icon
Van de – eh – hel naar het Land of Joy? Dat is simpelweg een kwestie van overstappen naar de nagelnieuwe, Next-Gen Ducati Scrambler Icon. Zonder twijfel de meest zachtaardige worp uit Borgo Panigale, die het vooral moet hebben van z’n hippe retrolooks, z’n toegankelijkheid, en het behapbare prijskaartje om z’n nek. Eigenaar worden van een Ducati was zelden realistischer voor het grote publiek. De 803cc L-twin is een erg benaderbaar blok, met 73 pk en 65 Nm voorhanden, én de hulp van hellingshoekgevoelig ABS, tractiecontrole en meerdere rijmodi. Ga dat zien!
Testrijden: jazeker!
Ducati brengt bovenstaande machines alvast mee naar het BBW, waar jij ze gedurende 15-20 minuten kan testrijden over door ons uitgestippelde routes. Aanmelden kan niet vooraf, dat gebeurt ter plaatse op de stand van het merk in kwestie. First come, first served! Wees zeker op tijd indien je een testrit wenst in te plannen! Tot dan?