Vier minuten vragenvuur na de eerste test met de Triumph Rocket 3 R en GT Storm

Onze man mocht zonet met de Triumph Rocket 3 R en GT aan de rol, die voor 2024 een flink aantal updates hebben gekregen. De fabrikant uit Hinckley maakte van de gelegenheid gebruik om z’n nieuwe tweeling om te dopen tot de Rocket 3 Storm. En die naam bleek wel toepasselijk… 

oplus_1026

MotorNieuws: Alles goed gegaan, tijdens de testrit?

Pascal Mouton: “Wel, ja… grotendeels!”

MN: Oei, problemen met de nieuwe Triumph?

Pascal: “Nee, helemaal niet. Geen enkel probleem. De Rocket 3 blijft zijn geweldige zelve, ook in deze nieuwe Storm-versie. Maar misschien had Triumph ‘m niet zo moeten noemen.”

MN: Waarom niet?

Pascal: “Vanwege dit verdomde weer, dat al wekenlang ons leven verziekt. We zijn voor deze test naar de Côte d’Azur afgereisd, naar Cannes, een soort paradijs op aarde. En raad eens? Van de 230 kilometer lange route door de bergen, hebben we in totaal 50 kilometer in droge omstandigheden afgelegd. Daarna goot het de rest van de dag. Dwars door de storm, eigenlijk.”

MN: Overdrijf je niet een beetje?

Pascal: “Misschien een tikkeltje – dat zal wel aan de nieuwe Storm onder m’n billen liggen.”

MN: Is de Rocket 3 nog steeds even indrukwekkend?

Pascal: “Absoluut: 180 pk en 225 Nm koppel, in  combinatie met een motor van bijna 2,5 liter, dat is geen dagelijkse kost!”

MN: Dat lijkt ons geen geweldige combinatie met een hele dag in de regen rijden… 

Pascal: “Neen, inderdaad. Het manoeuvreren van een motor van ruim 300 kg, met een wielbasis van 1.677mm laat weinig ruimte voor improvisatie. Maar de Rocket 3 Storm is goed uitgebalanceerd, met een zwaartepunt dat niet te hoog ligt. Natuurlijk is er de 240 mm achterslof, die de wendbaarheid niet ten goede komt. Mijn armen deden zelfs een beetje pijn omdat ik bij lage snelheid wel flink moest sleuren aan het stuur. Maar over het algemeen heeft de Triumph het goed gedaan, en ik ook. De vele rijhulpsystemen houden alles prima onder controle en de driecilinder is een schoolvoorbeeld van souplesse. Zelfs vanaf 1.000 tot 1.500 tpm trekt hij al zonder stotteren op.”

MN: Wat vind je van de verschillen met de vorige versie?

“Dat komt je binnenkort te weten als je ons volledig testverslag leest, dat binnenkort online komt. Nu eerst een goede douche – met warm water – en daarna een goede grog bij de open haard, het is er het seizoen voor!”

Motornieuwsbrief

Wil je gratis op de hoogte gehouden worden van alle motornieuws? Schrijf je hieronder in op onze nieuwsbrief en ontvang gratis elke week nieuws, tests, de leukste routes en nog veel meer!
Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.
Schrijf je in en ontvang de laatste motorupdates

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.