avatar Jelle VerstaenJelle Verstaen    22 nov 2022, 10:46    0   

CFMoto heeft met z’n CL-X-familie niet enkel visueel goed naar Husqvarna gekeken, ook strategisch volgt het in het spoor van de – eh – Oostenrijkse Zweden. Na de 700 CL-X komt het merk nu immers met een kleine broer, die perfect is toegesneden op hippe A2-rijders. Welkom 300 CL-X!

300NK onderhuids

We kunnen niet zeggen dat we volledig verrast waren, toen CFMoto deze telg op de b├╝hne rolde in Milaan. Onder de hippe styling is de CL-X immers een quasi ongewijzigde 300NK naked. De CL-X neemt zowel het blok, het trellisframe, de gegoten wielen, de koeling, de ophanging, als de swingarm over.

In het frame huist dus de 292cc mono als in de 300NK, die goed is voor net geen 28 pk en 25 Nm. Geen overdonderende cijfers, maar ruim voldoende voor een pittige stadsrit.

A2-klaar

Leuk aan zo’n ‘watervalopvolging’ is dat de nieuwkomer ook profiteert van snufjes waarmee de grote broer is uitgerust. Die voordelen vind je onder meer terug in het Continental tweekanaals ABS en het ronde LCD-display van de 700 CL-X. Een enkele remschijf van 292 mm vooraan en 220 mm achteraan moeten voor de nodige remkracht zorgen, terwijl de zadelhoogte van 795 mm voor iedereen behapbaar is.

Naar de prijs en beschikbaarheid hebben we voorlopig het raden. Al kunnen we wel gokje wagen: de 300NK kost bij ons 4.599 euro, we gokken dat daar voor de 300 CL-X wel enkele honderden euro’s bijkomen. Vanaf we meer info hebben, laten we u dat uiteraard weten!

Geef een antwoord