avatar Thierry SarasynThierry Sarasyn    22 nov 2021, 11:56    0   

Niet zoveel Belgische teams spelen mee op het hoogste niveau van het motorcross. KEMEA Yamaha won dit jaar de wereldtitel MX2 én de titel van vice kampioen. Maar het team F4E Racing liet mooie dingen zien.

Van MX naar freestyle en terug

F4E Racing ontstond in de schoot van het FMX4Ever team van drijvende kracht Jimmy Verburgh. De ex-motorcross kampioen en freestyle pioneer bouwde vanaf 2003 het grootste freestyle motorcross team ter wereld uit. Een team dat nog steeds actief is in alle uithoeken van deze aardkloot.

Het toevoegen van de een motorcrossteam aan de bestaande structuur was geen stap in het onbekende maar eerder terug aanknopen met de basis. En net zoals het met de freestyle rijders het geval was, nam ook F4E Racing een vliegende start.

Mooi seizoen

Dat betekende dat na een goed 2019 en een met een pandemie geplaagd kampioenschap vorig jaar, er dit jaar straf gereden werd in EMX250 en EMX125. Met de jonge Spanjaard Guillem Fares en Mario Lucas in EMX250 lieten de F4E Racing rijders mooie dingen zien en ze scoorden podiumplaatsen. Ook in EMX125 en met de supportrijders Troy en Travis Verburgh in andere klassen lieten de officiële Gas Gas motoren zich opmerken.

Genoeg om met gezonde ambitie naar 2022 te kijken en een goed plan voor volgend jaar uit te werken. Alles kan beter, en wat dat precies inhoudt, beloven ze bij F4E Racing – of is het nu FMX4Ever – binnenkort te laten weten. Benieuwd hoe dit deel van de Belgische aanwezigheid in het WK-circus er volgend seizoen zal uitzien. Ondertussen houdt teammanager Verburgh eraan de sponsors te bedanken voor het vertrouwen. Wat bij deze meteen gebeurd moet zijn!

Geef een antwoord