avatar Gijs GilisGijs Gilis    26 mei 2021, 19:00    0   

De Honda CRF450R werd voor modeljaar 2021 al stevig onder handen genomen, maar krijgt nu – voor modeljaar 2022 (crossmotoren lopen altijd een jaartje voorop) – nog enkele verfijningen. Geen grote veranderingen, gewoon wat kleine aanpassingen om de CRF450R weer helemaal up-to-date te brengen in het fel concurrerende crossgamma. Je kan moeilijk anders als wereldkampioen MXGP in 2019 én 2020.

Fijnere gasreactie

Zo is de ECU opnieuw geprogrammeerd voor een soepeler rijgedrag en een fijnere gasreactie. Honda paste ook een gekend trucje toe wat je wel vaker ziet bij kleine updates van crossmachines: een nieuwe afstelling van de – in dit geval – Showa-ophanging. Die moet de dempingsbalans tussen de voor- en achterkant verbeteren. Aan het frame werden geen wijzigingen doorgevoerd.

Lichter zadel

De 2022 Honda CRF450R krijgt tot slot ook nog een korter en lichter zadel dat 10 mm lager staat. Daarop zou de rijder meer bewegingsvrijheid moeten hebben. Het is nu ook makkelijker om het zadel te demonteren via vier bouten. Prijzen en een leveringsdatum zijn op het moment van schrijven nog niet bekend.

Klik hier voor meer info over de 2022 Honda CRF450R.

Geef een antwoord