avatar Gijs GilisGijs Gilis    09 jul 2021, 17:41    0   

Voor 2022 krijgt de nieuwe YZ125 een volledig opnieuw ontworpen, krachtigere motor, een verbeterd chassis en een slankere body. De cilinderkop, cilinder en zuiger van de YZ125 zijn volledig opnieuw ontworpen. De belangrijkste veranderingen zijn onder meer een hervormde verbrandingskamer, een kortere uitlaatpoort en herziene cilinderpoorten. Als aanvulling is er een nieuwe YPVS ontworpen. De maximale lift op de nieuwe uitlaatklep is herzien en de timing van het openen en sluiten is ook gewijzigd.

Betere ergonomie

Andere interne veranderingen die bijdragen aan het verhoogde vermogen van de nieuwe motor zijn onder meer een langere drijfstang, een iets zwaardere krukas en een opnieuw ontworpen luchtinlaatsysteem. Verder is er ook een nieuwe uitlaatpijp en kortere demper.
De 2022 YZ125 is uitgerust met een slankere tank, een nieuw zadel en herziene graphics. De breedte tussen de knieën van de rijder is met bijna 36 mm verminderd voor verbeterde ergonomie en mobiliteit van de rijder.

Monster Energy Yamaha Racing-editie

De KYB voor- en achterwielophanging van de YZ125 werden verder verfijnd, en zowel de voorvork als de achterschokdemper hebben herziene dempingskenmerken bij lage snelheid voor verbeterde chassisprestaties. Voor meer remkracht en een nauwkeuriger gevoel is het nieuwe model uitgerust met een nieuwe, stijvere dubbele remklauw en een opnieuw ontworpen 270 mm-schijf. 
De nieuwe YZ125 gebruikt de nieuwste Icon Blue-kleuren en is daarnaast ook beschikbaar als Monster Energy Yamaha Racing-editie. Die laatste krijgt een zwarte kleurenstelling en graphics geïnspireerd op de motorfietsen van het Monster Energy Yamaha Factory MXGP en MX2 team.

Geef een antwoord