avatar Jelle VerstaenJelle Verstaen    12 jan 2022, 17:45    0   

Brixton, het Chinese retromerk dat tot nu toe onder de vleugels van KSR kon groeien, is niet van plan die groei in 2022 te stuiten. Integendeel: dit jaar mogen we de nagelnieuwe Crossfire 500 XC verwachten. Die zal een platform delen met z’n Crossfire 500 en 500X-broertjes, maar krijgt een portie ‘offroad’ aangemeten. Zo krijgt de XC onder meer een 19-duims voorwiel, nummerkuipjes, een hoog spatbord, noppenbanden en protectieroostertjes voor z’n koplamp aangemeten.

Gezien de platformdelerij kan ook deze telg in de familie rekenen op een ‘X’-vormige tank, maar ook op de vloeistofgekoelde 486cc paralleltwin met DOHC, die sinds jaar en dag goed is voor 47 pk bij 8.500 opm, en een respectabel koppel van 43 Nm bij 6.750 omwentelingen. J.Juan tekent opnieuw voor de remklauwen, Bosch voor bijbehorend ABS. Leuk zijn de volledig instelbare voorvork en ditto monoshock achteraan, beide gingen bij KYB – zeg maar Kayaba – over de toonbank.

Zoals het een offroadgerichte machine betaamt, bengelt de zit een fikse 851 mm boven het tarmac. Rijklaar weegt deze flinke knaap overigens 195 kg – zonder een druppel peut in de 13,5 litertank, maar inclusief ledkoplampen, -richtingaanwijzers en -DRL’s.

Over prijzen en beschikbaarheid blijft ’t voorlopig erg stil van Brixton uit – wij houden u uiteraard op de hoogte mocht daar iets aan veranderen. Geen dank!

Geef een antwoord