avatar Gijs GilisGijs Gilis    07 jun 2021, 16:42    0   

Kawasaki stelt haar 2022-offroadmodellen voor, gaande van crossertjes voor de jeugd tot de 250cc- en 450cc-competitiemachines. De KLX110 blijft de onveranderde opstapper, met zijn soepele viertaktblokje en semiautomatische versnellingsbak. Starten kan via een elektrische startmotor of met een kickstarter. Met de instelbare gashendelbegrenzer kun je zelf de snelheidslimiet bepalen. Mag het allemaal wat competitiever? Dan heeft Kawasaki de tweetakten KX65 en KX85 in haar gamma voor de kleinste racers.

KLX110

Betere luchtstroom

Aan de 65cc veranderde ten opzichte van vorig jaar niets, maar de 85cc kreeg nieuw vormgegeven panelen die voor een verbeterde luchtstroom naar de radiator zorgen. Deze kleine update geldt zowel voor de KX85 met kleine wielen als die met grote wielen.

KX85

Lichtere koppeling

De kwartliter KX250 heeft hetzelfde frame en dezelfde swingarm als de KX450. Van de Ninja leent de 250 de hydraulische koppeling en de klepsleperconstructie, waardoor een grotere kleplift en hogere toerentallen mogelijk zijn.
De KX450 werd zeer licht ge├╝pdatet met andere koppelingsschroefveren en een conische veer, voor een makkelijkere bediening en een groter aangrijpingstraject van het koppelingshendel.
De nieuwe modellen zullen vanaf midden juli bij de Kawasaki KX-dealers staan.