avatar Jelle VerstaenJelle Verstaen    18 nov 2021, 19:38    0   

‘Het beste van twee werelden’, zo kopt het persbericht waarmee Continental ons richting ContiRoadAttack 4 wil loodsen. Enerzijds doelt het bandenmerk daarmee op de traditionele pluspunten van sporttouring-rubber: duurzaamheid, comfort, stabiliteit en grip op nat wegdek. Maar het vergeet daarbij anderzijds ook niet de evolutie richting duizelingwekkende vermogens- en koppelcijfers die tegenwoordig in zwang is voor dat segment motoren. Ook sportief moeten de nieuwe ContiRoadAttack 4’s meer dan hun mannetje staan. Zó zeker zijn ze van hun stuk, dat ze de CRA 4 meteen klasseren als ‘hypertouring’-band.

Met de ContiRoadAttack 4 – de naam zegt ‘t zelf eigenlijk al – is Continental allerminst aan z’n proefstuk toe: reeds in 2005 verscheen de eerste CRA al ten tonele. Maar de laatste incarnatie dateert intussen al weer van 2017 – dus was ‘t hoog tijd om nog eens flink uit te pakken met het oog op 2022. 

De ContiRoadAttack 4 gaat prat op z’n GripLimitFeedback-technologie. Wat behalve een monsterscore bij je volgende spelletje Scrabble, ook garant staat voor vroege feedback onder grote hellingshoeken. De slick-zone op de schouder van de band moet daarbij optimale grip en hoge precisie garanderen. Dat terwijl een nieuwe compound en een hertekend bandenpatroon voor betere prestaties op nat wegdek moeten zorgen. Kortom, uitstekende grip bij alle omstandigheden, en een droge grip die niet moet onderdoen voor sportiever rubber. 

Continental zal z’n ContiRoadAttack vanaf januari 2022 via de bandenboer verdelen, in de maten 120/70 ZR 17 M/C (vooraan) en 160/60 ZR 17 M/C, 180/55 ZR 17 M/C, 190/50 ZR 17 M/C en 190/55 ZR 17 M/C (achteraan). 

Meer info of details? Surf dan zeker even richting www.conti-moto.com

Geef een antwoord